تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۲۳
تعداد بازدید: ۱۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از افتتاح شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای این پژوهشگاه با نام (کاوشگر خلیج فارس) خبر داد و گفت: این شناور پنج شنبه 14 بهمن 1395 در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر با اعلام این خبر افزود : کاوشگر خلیج فارس قرار است با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دکتر سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌جمهور و جمعی از مقامات و مسوولان استانی و کشوری در محل مجتمع کشتی سازی شهید درویشی بندرعباس افتتاح و به بهره برداری برسد.
رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی و علوم جوی درباره آغاز و روند ساخت شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما گفت : این شناور با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پس از امضای طرح کلان ملی بین پژوهشگاه و معاونت برای مطالعه و شناخت خلیج فارس و دریای عمان، انجام تحقیقات دریایی و ورود به پروژه‌های تحقیقاتی دریایی از سال 1388 از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به معاونت وقت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد شد. که در نهایت عملیات ساخت آن در موافقت ‎نامه ‌ای بین این معاونت و وزارت علوم از اردیبهشت سال 1390 توسط مجتمع شهید درویشی بندرعباس وابسته به سازمان صنایع دریایی آغاز و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به عنوان مجری طرح تعیین گردید.
دکتر حاجی زاده ذاکر در خصوص مشخصات این شناور گفت : کاوشگر خلیج فارس یک شناور مدرن تحقیقاتی با ۵۰ متر طول، ۱۰ متر عرض و ۱۲ متر ارتفاع و قادر است با آب و سوخت کامل به مدت ۴۵ روز با ظرفیت ۲۷ نفر در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند اقدام به تحقیقات میدانی نماید.
وی همچنین درباره قابلیت ها و توانایی های این شناور اظهار کرد : کاوشگر خلیج فارس مجهز به چهار آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی بوده و با شروع بکار آن توانایی های تحقیقاتی دریایی ایران در آب های کشور، منطقه و جهان به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.


ساخت این شناور به صنایع دریایی کشور واگذار و مقرر شد کار طراحی را یک شرکت ایتالیایی انجام دهد که به علت وجود تحریم و برخی مشکلات پیش آمده شرکت ایتالیایی از همکاری دراین پروژه سرباز زد، از این رو کار طراحی و ساخت کشتی تحقیقاتی کاملا بومی و توسط محققان داخلی انجام شده است.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
باز هم که از مردم عادی در مراسم دعوت نشده!!!!!!!!!!

اینهمه شعار فرهنگ سازی دریایی می دهید آنوقت حوصله و همت یک حضور چند ساعته مردم را ندارید. باعث تاسف هست واقعا.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: