تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۲۶
تعداد بازدید: ۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت:سکوی گازی فاز 19 پارس جنوبی، دهه فجر امسال از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر بارگیری شده و تا اوایل اسفند در دریا نصب می شود.
به گزارش مارین نیوز، ابوالقاسم رحمانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه ها در یارد 1 تاسیسات دریایی خرمشهر با بیان اینکه سکوی فاز 19 پارس جنوبی تا پایان سال جاری نصب و بهره برداری می شود، گفت:با نصب سکوی فاز 19 پارس جنوبی روزانه 500 میلیون فوت گاز استحصال می شود.


مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران وزن سکوی فاز 19 پارس جنوبی را یکهزار و 500 تن عنوان کرد و گفت : این سکو با هزینه 150 میلیون دلار به دست متخصصان داخلی در شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر ساخته شد.
رحمانی با بیان اینکه یارد اصلی و مرکز فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی درخرمشهر قرار دارد، گفت:خرمشهر به لحاظ سوق الجیشی و شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه بهترین موقعیت برای کار ساخت سکوهای نفتی و گازی را دارد.
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اظهار داشت:خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی در چهار ساله اخیر توانسته میزان برداشت از سفره های زیرزمینی مشترک با کشور قطر را افزایش دهد و این افتخاری است که در این دولت به آن نایل شدیم.
رحمانی سکوسازی را از اقدامات اشتغالزا در منطقه عنوان کرد و گفت: علاوه بر چهار هزار نفر اشتغال در کار سکوسازی و کارخانه کوتنینگ که قبلا در این منطقه فعال بود بیش از 500 نفر مشغول به کار بوده اند بنا بر این بنا داریم که از سال آینده کار سکوسازی را مجدد آغاز کنیم.

دو سکوی پروژه های فروزان در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر ساخته می شود
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اضافه کرد : سال آینده دو سکوی پروژه فروزان در خرمشهر ساخته می شود که سکوی پروژه فروزان به وزن بیش از هفت هزار و 500 تن برای ساخت به کره منتقل شده بود، با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و یک سکوی مسکونی دیگر نیز به وزن سه هزار تنی قرار است به شرکت تاسیسات دریایی در خرمشهر منتقل شود.
رحمانی با بیان اینکه برای تامین نقدینگی کافی از جانب کارفرمای فلات قاره در حال رایزنی هستیم، گفت:در صورتی که مشکل نقدینگی پروژه فروزان با همکاری بخش خصوصی و فایناس خارجی حل شود، حداقل دو پروژه دیگر نیز بر این پروژه ها اضافه کنیم تا مشکل اشتغال منطقه مرتفع شود.

حفاری 22 چاه در فاز 14 و احداث خط لوله در فاز 17 پارس جنوبی آغاز شد
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : سال جاری 22 حلقه چاه با پیشرفت فیزیکی 37 درصد در فاز 14 پارس جنوبی آغاز شده و عملیات احداث خط لوله فاز 17 نیز در دهه مبارک فجر آغاز می شود. 
رحمانی با بیان اینکه آمادگی راه اندازی صنایع جانبی و ساخت تجهیزات را داریم، گفت:باتوجه به اینکه شرکت تاسیسات دریایی واحد تخصصی است می تواند در زمینه نصب سازه، ساخت تجهیزات به شرکت هایی نظیر شرکت فولاد جهان آرا با پیمانکاران بومی یا شرکت های وابسته به تاسیسات دریایی همکاری کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: