تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۳۷
تعداد بازدید: ۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان با اشاره به طرح توسعه بندر 'گوادر' اعلام کرد که اگرچه تردد کشتی های بزرگ در این بندر تا حدودی آغاز شده است اما این بندر تا زمان بهره برداری کامل، دست کم سه سال فاصله دارد.
به گزارش مارین نیوز، میرحاصل خان بزنجو روز چهارشنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا گفت : حدود دو ماه پیش تعدادی کامیون های چینی با محموله محصولات صادراتی چین، از استان 'سین کیانگ' وارد پاکستان شدند و در اقدامی نمادین، از مسیری که قرار است به راهروی اقتصادی-چین پاکستان تبدیل شود، به بندر گوادر رسیدند و بار این کامیون ها پس از منتقل شدن به یک کشتی، عازم مقصد مورد نظر در کشورهای دیگر شد اما این این اقدام به معنای راه اندازی و بهره برداری کامل بندر گوادر نبود و تا آن زمان، دست کم سه سال فاصله داریم.
وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان تصریح کرد: حضور کامیون های چینی با محموله محصولات مختلف چین در بندر گوادر، اقدامی نمادین برای نشان دادن افزایش همکاری های تجاری میان چین و پاکستان، همزمان با اجرای طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان بود.

خواستار ارتباط جاده ای - ریلی میان گوادر و چابهار هستیم
وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان همچنین اظهار داشت که این کشور خواستار ایجاد ارتباط جاده و ریلی میان بنادر گوادر و چابهار است و چون قرار است این دو بندر خواهرخوانده، مکمل هم باشند و با یکدیگر در تعامل باشند، ایجاد راه ارتباطی با کیفیت خوب بین دو بندر اجتناب ناپذیر است.
وی گفت که با توجه به فاصله نسبتا نزدیک میان دو بندر، احداث جاده و راه آهن هزینه زیادی نخواهد داشت و خوب است هر دو کشور پیش از توسعه کامل این دو بندر، ارتباط زمینی میان آنها را نیز برقرار کنند.
بزنجو اظهار داشت: برخلاف برخی سازهای مخالف که سعی دارند بنادر گوادر و چابهار را رقیب یکدیگر جلوه دهند، اما ما هرگز معتقد به چنین چیزی نیستیم و این سازهای مخالف، هرگز موضع رسمی دولت پاکستان نیست و دولت پاکستان توجهی به آن ندارد. 
'معتقدیم گوادر و چابهار با توجه به ظرفیت هایی که دارند می توانند مکمل هم باشند و یکدیگر را پشتیبانی کنند. هم ایران می تواند از مزایای گوادر بهره مند شود و هم پاکستان می تواند از بندر چابهار سود ببرد و در واقع قرارداد خواهرخواندگی میان دو بندر، به نفع هر دو کشور و به نفع منطقه و در راستای توسعه منطقه است.

تاکید بر راه اندازی فوری خط مسافری دریایی بین چابهار و بنادر پاکستان
میرحاصل خان بزنجو یکی از خواسته های اصلی وزارت بنادر و کشتیرانی پاکستان را راه اندازی هرچه سریع تر خط مسافری دریایی بین بنادر گوادر و کراچی و بندر چهابهار در ایران اعلام کرد.
وی با بیان اینکه پاکستان با عمان هم برای ایجاد خط مسافری دریایی بین دو کشور به توافق رسیده است، به خط مسافری دریایی میان چابهار و عمان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه پاکستان هم خواستار ایجاد چنین امکانی بین بنادر خود و چابهار و حتی بندر عباس است، گفت: همه ساله تعداد زیادی مسافر بین ایران و پاکستان با اهداف مختلف زیارتی، تجاری و گردشگری تردد می کنند اما با توجه به مشکلاتی که در خصوص تردد این مسافران از طریق زمینی وجود دارد، راه اندازی خط مسافری دریایی می تواند انجام این سفرها را به مراتب آسان تر و امن تر سازد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: