تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۴۳
تعداد بازدید: ۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
یک توربین جدید بادی که به صورت آزمایشی و در سواحل دانمارک نصب شده، با تولید نزدیک به 2166 هزار کیلووات ساعت انرژی در یک روز، رکورد جدیدی را در زمینه تولید انرژی و در قیاس با سایر توربین های ساحلی تجاری ثبت کرده است.
به گزارش مارین نیوز از پایگاه اینترنتی ساینس آلرت، این توربین در یک روز حدود 216 هزار کیلو وات ساعت انرژی تولید می کند که برای تامین برق حدود هفت هزار و 200 خانه در آمریکا برای 24 ساعت کافی است. با این حال این توربین خاص که در نزدیکی Østerild در دانمارک در حال آزمایش است، به زودی در اروپا مستقر خواهد شد.
توربین V164 به تازگی برای دستیابی به 9 مگاوات (MW) انرژی به روز شد که با توجه به طیف 4 تا 6 مگاوات انرژی که بسیاری از توربین های ساحلی امروزی تولید می کنند، افزایش قابل توجهی محسوب می شود.
با بزرگتر شدن و قدرتمندتر شدن توربین ها ، انرژی بیشتری را می توان با تعداد کمتری از آنها تولید کرد که موجب کاهش هزینه تولید این نوع انرژی تجدیدپذیر می شود.
V164 توربین بزرگی است : 'منطقه جاروب' آن - منطقه ای که پره های توربین در آن قرار دارد- 21 هزار و 124 متر مربع ( بیش از 227 هزار فوت مربع) است .
همچنین طول هر پره توربین 80 متر (262 فوت) و وزن آن 35 تن است و بلندی کل توربین حدود 220 متر (722 فوت) است که به عبارتی دو سوم طول برج ایفل محسوب می شود.
V164 همچنین طول عمر 25 ساله دارد و 80 درصد آن را می توان برای استفاده دوباره بازیافت کرد.


منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: