تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۴۹
تعداد بازدید: ۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
با پشتکار و همت کارشناسان و متخصصان سکوی سروش، پمپ مکش آب دریا (SEA WATER LIFT PUMP) این سکو با موفقیت تعمیر و راه‌اندازی شد.
به گزارش مارین نیوز، با پشتکار و همت کارشناسان و متخصصان سکوی سروش، پمپ مکش آب دریا (SEA WATER LIFT PUMP) این سکو با موفقیت تعمیر و راه‌اندازی شد. این دستگاه یکی از مهمترین و حساس‌ترین دستگاه‌ها در تامین آب مورد نیاز تجهیزات، همچنین تامین آب مورد نیاز آب‌ساز برای کاهش نمک است.
بر این اساس و چگونگی فرآیند این عملیات و تعمیرات این دستگاه، خبرگزاری برنا گفتگویی با مهندس طالب صفری معاون تعمیرات سکوی سروش انجام داده است که در ادامه می خوانید :

جناب آقای مهندس لطفا در ابتدا خودتان را معرفی نمایید؟
بنده طالب صفری هستم و با سابقه کاری 15 سال به عنوان معاون تعمیرات سروش انجام وظیفه می‌کنم. بنده 13 سال از سابقه‌ام را در سکوی سروش بوده‌ام.

با توجه به حساسیتی که در واحد تعمیرات وجود دارد آیا فرایند تهیه و تامین قطعات و تجهیزات به راحتی انجام می‌شود؟
بحث تهیه و تامین قطعات و یا پیگیری آن در شرح و یا چهارچوب وظایف تعمیرات نیست و این سوال را باید از همکاران خوب تدارکات و امور کالا پرسید ولی آن چیزی که برای تعمیرات مهم است و همانطوری که بنده در تمامی جلسات مطرح کرده‌ام و خواسته به‌جای واحدهای تعمیراتی است دریافت سریع و به موقع اقلام درخواستی است.

لطفا در مورد عملیات تعمیر پمپ مکش آب دریا یا همان sea water lift pump و مراحل آن توضیح دهید؟
اول از هر چیز باید بگویم این کار تا قبل از این عملیات، با توجه به نبود امکانات کارگاهی و پیچیدگی زیاد پمپ مربوطه، کار زمان‌بری بود و برون‌سپاری می‌شد که هزینه زیادی به شرکت تحمیل می‌کرد ولی خوشبختانه این امر آغاز خوبی بود که این کار و کارهای مشابه در منطقه و یا سکوهای دیگر انجام شود. در ارتباط با کار مورد نظر باید به اطلاعتان برسانم که پیشنهاد و طرح و برنامه‌ریزی این کار را مهندس شایگان مسئول تعمیرات سروش که از کارشناسان و مدرسان خوب فلات قاره است داد و پس ازآن با جلسات و هماهنگی‌هایی که با سایر نفرات تعمیرات مکانیک سروش صورت گرفت تصمیم نهایی برای انجام کار گرفته شد.
 پمپ‌های مکش آب دریا از جمله مهمترین پمپ‌های موجود در سکو هستند و وظیفه آنها تامین آب مورد نیاز تجهیزات، جهت خنک‌کاری آنها و همچنین تامین آب مورد نیاز سیستم آب‌ساز برای کاهش نمک نفت است. به همین منظور تعمیر و بهره‌برداری از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. پمپ‌های مکش آب برای تعمیر باید به صورت عمودی مونتاژ و دمونتاژ گردند. بدین منظور یک سازه عمودی برای آن ساخته شد و پمپ جهت دمونتاژ روی آن قرار گرفت. پس از قرار دادن پمپ بر روی نگه دارنده مربوطه، در ابتدا  قطعات مختلف از روی Shaft جدا شد. به علت اینکه سطح مابین Shaft و سایر اجزای متصل به آن دچار خوردگی و آلودگی زیاد بود قطعات مربوطه با گرم کردن و تحت فشار قرار دادن با پولی‌کش جدا نمی‌شد. به همین منظور از یک جک 20 تنی استفاده و سطح Sleeve ها گرم و با تحت فشار قرار دادن آنها، اسلیوهای مربوطه جدا شده و سپس سایر قطعات جدا شد. سپس این عملیات به ترتیب اولویت و با رعایت دقت کامل انجام شد و به پایان رسید.

همکاران شما در انجام این عملیات مهم چه کسانی بودند؟
آقای احسان غلامی و مهندس شایگان به عنوان پیشنهاددهنده و ناظر ارشد کار در این پروژه بودند. همچنین مهندس روح‌الله محمدی مسئول تعمیرات مکانیک، مهندس رضا کامیار معاون تعمیرات مکانیک، مهندس احسان غلامی سرپرست کارگاه مکانیک و تهیه‌کننده نقشه از قطعات مختلف پمپ جهت استفاده در ساخت‌های بعدی، مهندس ابراهیم ابراهیمی سرپرست کارگاه در شیفت مقابل، آقای اسماعیل سلیمی‌پور، حمیدرضا دهقان تراشکار جهت ساخت بعضی از اقلام و آقایان سعدزاده، تایی، مرادی، ملک‌زاده، رکنی، گلابی، ابراهیمی‌زاده، خضری، رضایی، بیات، خدری، صفری و زنگباری سایر نفرات کارگاه مکانیک بودند که ما را در انجام این عملیات یاری رساندند.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.
مهمترین دغدغه نفرات بحث تردد از خشکی به دریا و یا برعکس است که به اعتقاد بنده تهیه شناوری با امکانات مناسب رفاهی برای طول سفر و با سرعت و زمان مناسب بسیار ضروری است. در ارتباط با سکوی سروش بحث اتاق‌های کوچک با تعداد نفرات زیاد که همیشه جزء چالش‌های مسئولان هم بوده ولی اکنون در این خصوص تمهیداتی در نظر گرفته نشده است. موضوع بعد در مورد ایجاد مجموعه‌ و یا مکانی برای ورزش و یا تفریح همکاران سروش است که حتما باید در مورد آن فکری اساسی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: