تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۵۰
تعداد بازدید: ۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 3 طرح تولیدی پرورش ماهی در قفس های دریایی و استخر با سرمایه گذاری حدود 35 میلیارد ریال در نوشهر به بهره برداری رسید.
به گزارش مارین نیوز، رئیس اداره شیلات شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت روز شنبه در حاشیه آئین بهره برداری از این طرح ها گفت : یکی از این طرح ها با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال در آب های ساحلی منطقه توسکاتک بخش مرکزی نوشهر به بهره داری رسید.
پاشا زانوسی با بیان این که برای تکمیل این طرح چهار حلقه قفس در آب آماده شده است ، گفت : با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر برداشت سالانه حدود 200 تن ماهی، زمینه اشتغال دستکم هشت نفر را در این منطقه فراهم کرده است. 
وی همچنین گفت : برای بهره برداری از 2 طرح پرورش ماهی در استخر در منطقه کورکورسر نوشهر حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده است که از این مقدار 5 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و بقیه نیز با استفاده از تسهیلات بانکی تامین و پرداخت شده است.
رئیس اداره شیلات شهرستان های نوشهر میزان ظرفیت تولید سالانه ماهی قزل آلا در این حوضچه ها را حدود 80 تن اعلام کرد و ادامه داد : با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال برای دستکم شش نفر فراهم شده است.
طبق آمار ، هرسال به طور میانگین مقدار 2 هزار تن انواع ماهی های پرورشی مانند قزل آلا و آزاد در قفس های دریایی و مزرعه های آبی در شهرستان نوشهر تولید می شود.
رئیس اداره شیلات نوشهر ، چالوس و کلاردشت تعداد قفس های پرورش ماهی را در محدوده آب های ساحلی دریای خزر در نوشهر 22 حلقه اعلام کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: