تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۵۸
تعداد بازدید: ۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: می توان از ظرفیت سواحل شرقی دریای خزر در استان گلستان استفاده توریستی و تجاری کرد.
به گزارش مارین نیوز، رامین نورقلی پور درگفت وگو با خانه ملت با اشاره به تاسیس بندر گمیشان در استان گلستان گفت: استان گلستان با اینکه از ظرفیت سواحل شرقی دریای خزر برخوردار است،اما متاسفانه هیچ بندر توریستی و تجاری ندارد.
نماینده مردم کردکوی،بندرترکمن،بندرگز وگمیشان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه قطعا برای توسعه استان گلستان، نیازمند داشتن بندر هستیم، افرود: باید  بندری در یکی از مناطق سواحل شرقی دریای خزر تاسیس شود هر چند که در حدود نیم قرن گذشته ، بنادر فعالی دراین منطقه وجود داشته و در تحولات بین المللی نیز نقش بسیاری ایفا کرده اند ؛ اما متاسفانه این بنادر در حال حاضر وجود ندارد.
وی با بیان اینکه منطقه توان فعال شدن بندری را در خود دارد که به توسعه استان و کشور کمک کند، خاطرنشان کرد:این حرف که بنادری در استان مازندران وجود دارد و از آن استفاده می کنیم و دیگر نیازی به ایجاد بندر نیست، توجیه ناپذیر است؛درحالی که قطعا برای توسعه استان گلستان وجود بندری توریستی و تجاری در این استان نیاز است.
نورقلی پور با اشاره به اینکه بهترین مکان برای احداث این بندرگمیشان است، افزود: مطالعات اولیه آن توسط سازمان بنادر و کشتیرانی کشور صورت گرفته وامیدواریم در مسیری گام برداریم که با تاسیس این بندر در گمیشان توسعه استان را شاهد باشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکیدکرد: همچنین امیدواریم در صورت تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری «اینچه برون» در مجلس،بندر گمیشان نیز ورودی و خروجی بسیار فعالی برای این منطقه آزاد تجاری ایجاد کرده و نقش بسیار اساسی در صادرات استان گلستان ایفا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: