تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۶۲
تعداد بازدید: ۱۲۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح پروژه‌های حمل و نقل ریلی به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان گفت: حمل و نقل ترکیبی هوایی، ریلی و دریایی از دریای خزر تا خلیج‌فارس عملیاتی می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، عباس آخوندی صبح امروز در آیین‌ افتتاح سالن مسافربری و کلنگ‌زنی پروژه احداث خط دوم راه‌آهن زنجان - قزوین اظهار داشت : ایران در یک چهارراه جهانی قرار دارد و با نگاه عمیق‌تر اهمیت توسعه حمل و نقل مشخص می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اتصال شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی کشورهای منطقه ضامن امنیت و توسعه ایران است و از آنجایی که ایران تا بندر رازقیه کمتر از 500 کیلومتر فاصله دارد و ارتباط خوبی با دریای خزر فراهم است.
وی تأکید کرد : برای اینکه ایران را به مرکز درآمد ایران تبدیل کنیم باید بحث توسعه زیرساختها و حمل و نقل برای ارتباط با کشورهای منطقه اجرا شود.
آخوندی به توسعه حمل و نقل به ویژه در بخش راه‌آهن تأکید کرد و گفت: راه‌آهن با حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی ترکیب می‌شود و تلاش داریم دریای عمان و خلیج‌فارس با دریای خزر به شکل حمل و نقل ترکیبی عملیاتی شود.
وی با اشاره به اینکه در خشکسالی منابع مالی قرار داریم، بیان کرد: اگر نگاه خود فراملی کنیم اجرای پروژه‌ها شدنی است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن ایران بیشتر جنبه حمل و نقل باری داشت، افزود: بحث حمل و نقل مسافر به غیر از خطوط تهران-مشهد در سایر محورها در درجه دوم و سوم اهمیت قرار داشت.
آخوندی عنوان کرد: راه‌آهن وسیله‌ای امن برای جابه‌جایی مسافر است و میزان امنیت آن نسبت به سایر شبکه‌های حمل و نقلی بالاتر است و می‌تواند محور توسعه شهر قرار گیرد.
وی به شهرسازی ریل‌پایه در برنامه‌های توسعه‌ شهری تأکید کرد و گفت: اینکه حتماً شهرسازی بر پایه جاده باشد درست نیست و برای حمل و نقل سریع بین کلانشهرها و حومه آنها توسعه قطارهای حومه‌ای تأثیرگذار است.
وزیر راه و شهرسازی به توسعه خطوط ریلی در محور شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: به دنبال توسعه این خطوط از زنجان به سمت دریای خزر هستیم.
آخوندی بحث ریل را به عنوان موضوع مهمی در وزارتخانه خواند و بیان کرد: با وجود تنگناهای مالی در دهه فجر امسال طرح‌های ریلی به ارزش 1300 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که شامل 198 کیلومتر خط جدید با اعتبار 735 میلیارد تومان و 496 کیلومتر از 8 پروژه احداث خط دوم و ارتقای سیستم الکترونیک است.
وی تصریح کرد: برنامه داریم که تمام خطوط ریلی به سیستم‌های الکترونیک متصل شوند و با وجود تنگناهای مالی از منابع مالی بخش خصوصی و منابع بین‌المللی برای اجرای پروژه‌ها استفاده می‌شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هالو
|
United States
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
یاد گل آقا بخیر و روحش قرین رحمت . ایکاش زنده بود یه چیرهایی را می گفت که ما ناچار نشویم غیر حرفه ایی عمل کنیم .
تجربه ثابت کرده هر گاه مسئول دولتی در خصوص توسعه امور سخنرانی می کند یعنی اینکه بخش خصوصی قرار است سکته ناقص بکند البته از نوع قلبی و همزمان با مغزی و یک یا کل بدن این بخش فلج بشود امیدواریم اینبار فرمایش وزیر تبعات اینچنینی برای بخش خصوصی نداشته باشد همینجوری که شناوران بخش خصوصی بگل نشسته اند خدا کند فقط گل نشستن باشد و نشستن سبب شکستن کمر این بخش نگردد چون اگر اینچنین شود دیگر چیری برای فروش ندارند که کمر راست کنند عادت کرده ایم سرمایه گذاری کنیم بعدش بخش دولتی و خصولتی ید واحده بشوند تا دمار از روزگار بخش خصوصی در بیاورند آخر سر هم بشویم مایه رسوایی که ای اقتصاد و بانکها اگر ناکارآمد هستید فقط بخاطر آن است که بخش خصوصی پول گرفته پس نداده و شده معوق ما که خودرو ساز نیستیم تا به جماعت وام بدهند که از ما خودرو بخرند ما خدمات بده هستیم و حلقه واسط بین تولید و مواد اولیه و توزیع مواد تولید شده که الحمدالله چیزی که از این نوع در کشور فراوان است همین بخش است که بهترین آنها با استفاده از بودجه عمومی کشور در دست هلدینگ ها ی خصولتی است و یا شرکتهای دولتی مثلا شما فکر می کنید اگر این موارد انجام بشود بخش خصوصی در استفاده از آن نقشی دارد ؟ اما با اینحال دعا می کنیم که انجام بشود چون وقتی این امور دست بخش خصولتی و دولتی و رانتی باشد خودشان را درگیر امور کوچک نمی کنند و اون موقع بخش اقتصاد خصوصی که کوچک است بواسطه عدم پذیرش این بخش خصولتی و دولتی به نوایی میرسد . امیدواریم حداقل از این طرف بام که می افتیم کاسب شویم یعنی ما باید همیشه دعا کنیم تا هلدینگ ها چلو کباب بخورند که به نان گاها توام با پنیر ما کاری نداشته باشند .
هالو
|
United States
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر نیز با تبیین اهداف و عملکرد کشتیرانی دریای خزر در نخستین دیدار کاری خود با مدیرعامل سازمان گفت: توسعه کشتیرانی در حوزه خزر مهم‌ترین اولویت این شرکت بوده، که در این راستا منطقه آزاد انزلی با ساخت و تأثیر بسزایی در راستای تکمیل حمل و نقل ترکیبی و صادرات کالا از بنادر ایران داشته باشد.
مهرداد باقری‌نژاد در ادامه با تشریح اهمیت کریدور نستراک، اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین افزود: مسیر کریدور نستراک امن‌ترین مسیر فعالیت‌های تجاری برای انتقال کالا از اروپا به آسیا محسوب می‌شود و منطقه آزاد انزلی به‌خوبی توانسته است در همایش‌ها و تعاملات بین‌المللی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این کریدور را به فعالان اقتصادی و تجار در سطح داخلی و خارجی ارائه دهد و با اتصال ریل به این مجتمع بندری، کالا پس از تخلیه در منطقه آزاد انزلی از طریق ریل به بندر چابهار و از آن طریق به دریاهای آزاد انتقال پیدا می‌کند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در ادامه با اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری ساخت انبار در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین گفت: منطقه آزاد انزلی با قرار گرفتن در خارج از محدوده شهری پس‌کرانه بسیار مناسبی را برای ساخت انواع انبار و سردخانه به‌منظور ارائه خدمات بیشتر به تجار و فعالان اقتصادی دارد و شرکت کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را دارد تا در بخش ساخت سردخانه و انبار در مجتمع بندری کاسپین فعالیت کند.
حدود 35 درصد حمل کالاها در بنادر شمالی کشور توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر انجام می‌شود و 24 فروند کشتی در مالکیت کشتیرانی دریای خزر است. خب خدا شکر شاهد از غیب رسید
دقیقا همانی شد که این هالو بدبخت گفت کل دریای خزر 44 فروند کشتی تجاری با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد از این 44 فروند 20 فروند متعلق به بخش خصوصی است تقربیا به میزان دو سوم وزنی ناوگان بخش ؟ دولتی ؟ شما ملاحظه بفغرمایید ببینید رئیس منطقه آزاد بندر انزلی اصولا اطلاعاتی از بخش خصوصی دارد یا خیر . اگر دارد که آنها را در مسایل اقتصادی مرتبط دخالت نمی دهد که یعنی ما خبر داریم شما هستید ولی قرار نیست در این زمین چمن و پر نور شما بازی کنید لذا شما قاطی باقلی ها بروید زمین خاکی تا اگر زمین خورید و کمرتان شکست ما بگوییم شما توانایی بازی را نداشتید . اگر نمی داند که در همین استان 20فروند کشتی تجاری دارند افتان و خیزان راه می روند و امید به اینده دارند پس چرا آنها را به بازی نمی گیرد. واقعا این جماعت بخش خصوصی از نا کجا آباد امده اند که کسی بسراغ آنها نمی رود ؟
یا موضوع مطلب دیگری است ؟! و آن مطلب چیست ؟!
ایکاش ما هم یک دایی داشتیم و یا هلدینگی بیاد مارا ورداره شاید دیده بشویم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: