تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۶۴
تعداد بازدید: ۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کشور نیاز شدیدی به توسعه صنایع دریایی دارد گفت: در این زمینه به شناورهای بی شماری احتیاج داریم.
به گزارش مارین نیوز، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه به آب انداختن کشتی مسافربری کاتاماران در خرمشهر اظهار کرد: کاتاماران کشتی خوبی است که سالها نیمه تمام مانده بود و اخیرا با پیدا شدن خریداری برای آن، کشتی توسط متخصصان داخلی تکمیل شده و از لحاظ مهندسی بسیار پیشرفته و سریع سیر است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این کشتی نزدیک به ۵۵ کیلومتر سرعت دارد ضمن اینکه بسیار سبک و ضد زنگ است. کاتاماران ظرفیت جابه جایی ۲۲۰ نفر مسافر را دارد و به عنوان اتوبوس دریایی مورد استفاده قرار می گیرد ضمن اینکه ۱۰ تا ۱۲ خودرو هم می تواند جابه جا کند.
نعمت زاده بیان کرد: کشور نیاز شدید به توسعه صنایع دریایی دارد و به شناروهای بی شماری احتیاج داریم. شرکت اروندان به عنوان سازنده این کشتی هم یکی از شرکت های با سابقه در زمینه کشتی سازی است و بنیه خوبی دارد.
وی افزود : به دنبال مکانیزم های تامین مالی ساخت و ساز شناور در کشور هستیم زیرا توانایی خرید نقدی برای سرمایه گذاران در ساخت و ساز شناورها پائین است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه چهار وزیر به منظور افتتاح چندین طرح مهم اقتصادی و حضور در چند جلسه روز گذشته وارد استان خوزستان شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: