تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۷۲
تعداد بازدید: ۱۱۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت : بر اساس سیاست های ابلاغ شده مقام معظم رهبری، برنامه مختلف تولید و پیشرفت کشور باید بر اساس توانایی ها و پتانسیل های داخل طراحی شوند.
به گزارش مارین نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت : با توجه به حمایت های صورت گرفته از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی ، تعداد شرکت های دانش بنیان دریایی که در ابتدای تاسیس ستاد تنها 12 شرکت بوده است، در سال 94  پنجاه درصد افزایش یافت و در سال 95  نسبت به سال 93 شاهد رشد  سه برابری شرکت ها بودیم به طوری که تعداد شرکت ها به 33 شرکت رسیده است.
محمد سعید سیف گفت: بر اساس  سیاست های ابلاغ شده مقام معظم رهبری، برنامه مختلف تولید و پیشرفت کشور باید بر اساس توانایی ها و پتانسیل های داخل طراحی شوند. در این سیاست ها اعتقاد بر این است که ایران به عنوان کشوری قدرتمند به جهت داشتن منابع انسانی متخصص و توانمند و امکانات فراوان، قابلیت رسیدن به جایگاه مناسب در بخش های مختلف را دارا است.
وی راهکار رسیدن به جایگاه ذکر شده را  باور به توانمندی های داخلی و تلاش در جهت استفاده مطلوب از این توانمندی ها دانست و گفت:  حمایت از تلاشگران داخلی در حوزه های مختلف صنعتی نیز باید به عنوان یک ضرورت از این توانمندی ها مورد توجه قرار گیرد.
حمایت ستاد دریایی از توسعه فعالیت های شرکتهای دانش بنیان دریایی
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با استفاده از ابزارهای گوناگون اقدام به حمایت از توسعه کمی و کیفی فعالیت های شرکتهای دانش بنیان دریایی کرده است بیان کرد : این حمایت ها شامل اعطای تسهیلات، حمایت و تسهیل استانداردسازی محصولات، حمایت از حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، برگزاری جلسات مشترک سازمان ها و ارگانهای دریای با شرکت های دانش بنیان مرتبط و .... بوده است.
بر اساس این گزارش، با توجه به برنامه ریزی و هدفگذاری این ستاد، امید است تعداد شرکتها در انتهای سال 96 به بیش از 45 شرکت افزایش یابد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
انجمن مهندسین دریایی بیکار و بی پول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
1
2
یکی نیست بگه، گیرم که 10 هزار تا شرکت دانش بنیان هم درست کردید، وقتی پروژه و بودجه نیست، کی میخواد این شرکتها رو اداره کنه. این همه دانشگاه و دانشکده درست کردند و کیلو کیلو فارغ التحصیل دادند بیرون، الان بیچاره ها همه از بیکاری و بی پولی روشون نمیشه برن خونه تا چشمشون به خانواده هاشون نیفته... بعد افتخار می کنند فلان قدر رشد داشتیم تو تولید شرکتهای دانش ...
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
مشکل بیکاری چه ربطی به دانش بنیان داره، مشکل بیکاری با استفاده از توان داخلی در پروژه حل میشه، به جوانان ایرانی و صنایع داخلی اعتماد نمی کنند. حالا یعنی چون این اعتماد نیست به سمت دانش و تکنولوژی نریم ؟
مرتضی ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
چون مسئولین به جوانان این کشور و صنایع آن اعتماد نمی کنند، سراغ علم و تکنولوژی نریم ؟ اینکه دلیل نمیشه
انجمن مهندسین دریایی بیکار و بی پول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
دوستان عزیزی که مشتاق علم و تکنولوژی هستند :
این علم و تکنولوژی که دوستش دارید، اگر منجر به تولید ثروت ، کارآفرینی و همچنین پنچر گیری و راه انداختن چرخ پنجر اقتصاد کشور نشود، پشیزی ارزش نخواهد داشت...
ما هم مخالف رشد دانش و تکنولوژی نیستیم، ولی نگاه کمی (تعدادی) به ایجاد این شرکتها کافی نیست و لازم است تا سایر شرایط برای ارتقای کیفیت و بقای آنها فراهم شود...
اولین گزینه هم ، وجود پروژه و تامین مالی برای حمایت و فلسفه وجودی این شرکتهاست تا بتوانند سرپا بمانند و به حیات خودشون ادامه بدهند وگرنه بعد از 6ماه درب 98 درصدشون تخته خواهد شد ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: