تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۷۶
تعداد بازدید: ۱۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از آمادگی کشتیرانی دریای خزر به‌منظور سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از آمادگی کشتیرانی دریای خزر به‌منظور سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین خبر داد و افزود : هم‌اکنون چهار پست اسکله، مخازن سوخت، تعدادی انبار و سردخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یک پست اسکله با سرمایه‌گذاری سازمان در مجتمع بندری کاسپین در حال ساخت است که دو پست این اسکله‌ها آماده افتتاح است و شرکت کشتیرانی دریای خزر با سرمایه‌گذاری و فعالیت در این مجتمع بندری و افزایش حمل و نقل دریایی می‌تواند مکمل مجتمع بندری کاسپین در توسعه مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خزر باشد و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت دریای خزر حداکثر بهره‌برداری را برای کشور داشته باشیم.


مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر نیز با تبیین اهداف و عملکرد کشتیرانی دریای خزر در نخستین دیدار کاری خود با مدیرعامل سازمان گفت: توسعه کشتیرانی در حوزه خزر مهم‌ترین اولویت این شرکت بوده، که در این راستا منطقه آزاد انزلی با ساخت و تأثیر بسزایی در راستای تکمیل حمل و نقل ترکیبی و صادرات کالا از بنادر ایران داشته باشد.
مهرداد باقری‌نژاد در ادامه با تشریح اهمیت کریدور نستراک، اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین افزود: مسیر کریدور نستراک امن‌ترین مسیر فعالیت‌های تجاری برای انتقال کالا از اروپا به آسیا محسوب می‌شود و منطقه آزاد انزلی به‌خوبی توانسته است در همایش‌ها و تعاملات بین‌المللی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این کریدور را به فعالان اقتصادی و تجار در سطح داخلی و خارجی ارائه دهد و با اتصال ریل به این مجتمع بندری، کالا پس از تخلیه در منطقه آزاد انزلی از طریق ریل به بندر چابهار و از آن طریق به دریاهای آزاد انتقال پیدا می‌کند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در ادامه با اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری ساخت انبار در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین گفت: منطقه آزاد انزلی با قرار گرفتن در خارج از محدوده شهری پس‌کرانه بسیار مناسبی را برای ساخت انواع انبار و سردخانه به‌منظور ارائه خدمات بیشتر به تجار و فعالان اقتصادی دارد و شرکت کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را دارد تا در بخش ساخت سردخانه و انبار در مجتمع بندری کاسپین فعالیت کند.
حدود 35 درصد حمل کالاها در بنادر شمالی کشور توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر انجام می‌شود و 24 فروند کشتی در مالکیت کشتیرانی دریای خزر است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هالو
|
United States
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اتصال شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی کشورهای منطقه ضامن امنیت و توسعه ایران است و از آنجایی که ایران تا بندر رازقیه کمتر از 500 کیلومتر فاصله دارد و ارتباط خوبی با دریای خزر فراهم است.
وی تأکید کرد : برای اینکه ایران را به مرکز درآمد ایران تبدیل کنیم باید بحث توسعه زیرساختها و حمل و نقل برای ارتباط با کشورهای منطقه اجرا شود.
آخوندی به توسعه حمل و نقل به ویژه در بخش راه‌آهن تأکید کرد و گفت: راه‌آهن با حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی ترکیب می‌شود و تلاش داریم دریای عمان و خلیج‌فارس با دریای خزر به شکل حمل و نقل ترکیبی عملیاتی شود.
وی با اشاره به اینکه در خشکسالی منابع مالی قرار داریم، بیان کرد: اگر نگاه خود فراملی کنیم اجرای پروژه‌ها شدنی است.
این هم قسمتی از فرمایش جناب وزیر در خصوص حمل ترکتبی و ایجاد زیر ساخت .! البته این زیر ساخت با اون زیر ساخت فرق می کنه مجید جان دلبندم اینجا قبل از اینکه سفره پهن بشه نفراتی که باید دور سفره بنشینند و از سفره نوش جان کنند از قبل تعیین شده اند و اون هم همکار و هم جیب صاحب سفره است بخش خصوصی این وسط کجاست خدا میداند ایشان فرموده اند شرکت کشتیرانی با 24 فروند کشتی تجاری ولی نفرموده اند توی همین دریاچه دریا نما 20فروند کشتی تجاری وجود دارد که پرچم آنها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است و برای آنها هم می بایست کنار این سفره یه جایی باز می کردند پیشاپیش قبل از باز شدن سفره زنبیل خودشان را گذاشتند طوری که حتی جا برای گذاشتن کیسه پلاستیکی بخش خصوصی هم نگذاشته اند .
برای اینکه متن این نظر بیشتر مشخص شود از شما خواهش می کند البته هالو خواهش می کند به نظر نوشته شده و خوشبختانه با لطف سایت وزین مارین نیوز در موضوع حمل و نقل ترکیبی از نظر جناب وزیر را مطالعه بفرمایید .
حالا این دوستان مالکین شناوران در دریای خزر باز از هم دوری کنیم و هیچ رد اثری از خودمان نداشته باشیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: