تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۸۰
تعداد بازدید: ۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت : بر اساس توانمندی متخصصان کشورمان ساخت کشتی، نفتکش و سکوهای دریایی بر اساس سیاست‌های دانش‌بنیان ساخته می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، سورنا ستاری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، استان بوشهر را یکی از شاهراه‌های حیاتی در  کشور دانست و اظهار داشت: این استان در زمان جنگ نقش بسیار تأثیرگذاری داشت به گونه‌ای که دژهای نظامی در جزیره خارک همواره فعالیت‌های دشمن را رصد و پاسخ قاطعی به آنها می‌داد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه پایگاه هوایی بوشهر خط مقدم ۸ سال دفاع مقدس بود گفت: خلبانان تیزپرواز این پایگاه در ۸ سال دفاع مقدس ضربات مهلکی به دشمن بعثی وارد کردند به گونه‌ای که این پایگاه به عنوان دژ دفاعی در ۸ سال دفاع مقدس معرفی شده بود.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت برای اجرای طرح‌های مختلف دانش‌بنیان است افزود: ساخت سازه‌های دریایی از جمله کشتی، نفتکش و سکوهای دریایی یکی از توانمندی‌های مهم کشور و استان بوشهر است که ساخت این سازه‌ها بر اساس سیاست‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.
ستاری با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از دانش‌های جدید است گفت: تکثیر ماهی، بچه‌ماهی و تولید انواع آبزیان یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که طرح‌های آبزی‌پروری و صید صیادی بر اساس سیاست‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.
وی بر اجرای طرح‌های کارآفرینی در کشور تأکید کرد و افزود: توانمندی‌های بسیاری در دانشگاه‌ها وجود دارد که بر اساس طرح‌های تدوین شده، طرح‌های کارآفرینی در این دانشگاه‌ها توسعه می‌یابد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از افزایش رشد علمی کشورمان خبر داد و گفت: رشد علمی کشور در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ افزایش یافته است و این مهم بر اساس ایجاد زیرساخت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها فراهم شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: