تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۸۲
تعداد بازدید: ۱۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
در آئینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ۳ کشتی صیادی در بوشهر بر اساس سیاستهای دانش بنیان افتتاح شد.
به گزارش مارین نیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح پنجشنبه در آئئین افتتاح ۳ کشتی صیادی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش دریا است و یکی از مشاغل مهم در این استان، صید و صیادی است.
سورنا ستاری توسعه صنایع دریایی را به عنوان یک اولویت مهم عنوان کرد و ادامه داد: توسعه این صنایع نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال خواهد داشت.
ستاری در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های شیلاتی و صیادی بر اساس برنامه‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: سیاست‌های دانش‌بنیان در همه عرصه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه شیلات به ویژه آبزی‌پروری و صیادی دارد.
وی با بیان اینکه امروز ۳ کشتی صنعتی به ناوگاون صید صنعتی استان بوشهر افزوده شد، بیان کرد: این کشتی‌ها که امکان صید در آب‌های دور برای آنها فراهم است می‌توانند به صید انواع فانوس‌ماهیان، ماهیان یال‌اسبی و دیگر آبزیانی صنعتی بپردازند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای راه‌اندازی این ۳ کشتی ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: این کشتی‌ها بر اساس سیاست‌های دانش‌بنیان وارد برنامه‌های صید و صیادی شده و قادر است ضمن صید ماهیان صنعتی آنها را فرآوری و بسته‌بندی و صادر کند.


مدیرکل شیلات استان بوشهر نیر گفت : این سه کشتی به نام های "ستاره لیان"، "دلوار 1" و "آوا دریا" توانمندی بسیاری دارند به گونه‌ای که قادر هستند در آب‌های دور نسبت به صید ماهیان صنعتی اقدام کنند.
عباسعلی زنده‌بودی بیان کرد: با راه‌اندازی این ۳ کشتی ۲۵ شغل در حوزه شیلات ایجاد شد و امکان صادرات آبزیان در استان بوشهر افزایش یافت.

در این آئین سه کشتی صیادی با ظرفیت ۲۳۰ تن در سال و سرمایه‌گذاری ۹۳ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال با اشتغال مستقیم ۳۰ به بهره‌برداری رسید.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح پنجشنبه وارد بوشهر شد که از جمله برنامه‌های وی می‌توان به افتتاح برخی از پروژه‌ها، نشست با نخبگان، اساتید دانشگاه و اعضای شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.
همچنین ستاری در سفره یک روزه خود از جزیره شیف بازدید و در شورای اداری استان شرکت خواهد کرد.
مصاحبه خبری از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بوشهر خواهد بود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
کدام بنده خدایی این ها را تولید کرده است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: