تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۸۴
تعداد بازدید: ۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
رزمایش دریایی چندملیتی به میزبانی پاکستان با عنوان 'اَمان 17' با حضور عملیاتی ناوگان هایی از 12 کشور و حضور 23 کشور دیگر به عنوان ناظر، صبح روز گذشته (22 بهمن) در آبهای دریای عرب آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز، سید عارف الله حسینی جانشین فرمانده نیروی دریایی پاکستان روز گذشته اعلام کرد که این رزمایش بین المللی با شعار 'باهم برای صلح' تا روز سه شنبه هفته آینده (به مدت پنج روز) ادامه خواهد یافت و موجب تقویت روابط و همکاری های کشورهای شرکت کننده و تقویت امنیت آبهای منطقه ای خواهد شد.


جمهوری اسلامی ایران نیز برای شرکت در این رزمایش دعوت شده و در سطح ناظر در این رزمایش حضور خواهد داشت. هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی ناخدا 'حمید رهگذر' به عنوان یکی از هیات های ناظر بر این رزمایش، روز گذشته وارد بندر کراچی پاکستان شد. 
پاکستان، روسیه، چین، آمریکا، ترکیه، انگلیس، استرالیا، اندونزی، ژاپن، مالزی، مالدیو و سریلانکا 12 کشوری هستند که در این رزمایش حضور عملیاتی خواهند داشت و ناوگان های خود را برای شرکت در این رزمایش بین المللی به آبهای منطقه اعزام کرده اند.
این رزمایش شامل دوبخش عملیاتی در دریا و ساحل خواهد بود و نیروهای شرکت کننده در آن، در عملیات های مختلف به تمرین نظامی-دفاعی-پشتیبانی خواهند پرداخت.
سری رزمایش های دریایی 'امان' به میزبانی نیروی دریایی ارتش پاکستان در سال های گذشته نیز برگزار شده است.
پاکستان تازه ترین دستاوردها و تجهیزات دفاعی و نظامی خود در عرصه نیروی دریایی را در این رزمایش به نمایش خواهد گذاشت.
یکی از پیام های حضور ناوگان نیروی دریایی چین در این رزمایش، تاکید این کشور بر حضور قوی در منطقه برای حفاظت از قلمروی آبی طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: