تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۸۹
تعداد بازدید: ۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
یک مقام مسئول از ورود نخستین کشتی تولید، فرآورش و ذخیره سازی نفت ایران (FPSO) به آب های ایران در خلیج فارس برای توسعه فاز اول لایه نفتی پارس جنوبی خبر داد.
به گزارش مارین نیوز از شرکت ملی نفت ایران، رهام قاسمی مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران با بیان اینکه همزمان با ایام مبارکه دهه فجر نخستین شناور فرآورشی خاورمیانه به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارش وارد شد، گفت: این شناور نفتی در ساعات اولیه بامداد ۲۲ بهمن ماه، به عنوان نخستین کشتی فرآورشی خاورمیانه وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس شد.
این مقام مسئول افزود : این کشتی هم اکنون در حال حرکت به سمت موقعیت عملیاتی خود در حوزه لایه نفتی پارس جنوبی بوده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا چند روز آینده به منظور آغاز عملیات استقرار، وارد آب‌های این منطقه خواهد شد.
علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مهر ماه امسال با اشاره به خرید اولین کشتی FPSO ایران برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی، از آغاز تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت از این میدان مشترک با قطر تا پایان امسال خبر داده بود.
در همین حال غلامرضا منوچهری معاون شرکت ملی نفت ایران از مذاکره با شرکت مرسک دانمارک به منظور توسعه فاز دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی خبر داده است.
به گزارش مارین نیوز، هدف از طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت از بخش غیر مشترک این سازند هیدروکربوری بوده است؛ هر چند قطر از سال ۱۹۹۱ میلادی تولید نفت از این میدان مشترک را آغاز کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: