تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۹۴
تعداد بازدید: ۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
به دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پرقدرت بارشی به جنوب کشور و مواج شدن خلیج فارس، ستاد بحران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شد و به تمامی بهره برداران و پیمانکاران در حال کار در بخش دریایی پارس جنوبی دستور آماده باش داده شد.
به گزارش مارین نیوز، طی روزهای آینده با ورود سامانه های جدید بارشی به کشور، بروز سیلاب در استانهای جنوبی و مواج و طوفانی شدن دریا پیش بینی شده است. در این خصوص سازمان هوشناسی از ورود سامانه پرقدرت بارشی به جنوب کشور خبر داده و پیرو هشدار این سازمان، ستاد بحران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) تشکیل شده است.
در حال حاضر فازهای 1 تا 10، فاز 12، فاز 15، فاز 17 و فاز 18 پارس جنوبی در مدار بهره برداری است. فازهای 16 و 19 به دلیل شکستگی خط لوله انتقال گاز ترش در دست تعمیر هستند و فازهای 13، 14، 20، 21، 22، 23 و 24 در مراحل مختلف تکمیل و ساخت در بخش دریا و خشکی قرار دارند.
در صورت بروز بارش های شدید و طوفان های دریایی، احتمال توقف چند روزه عملیات توسعه در فازهای در حال تکمیل پارس جنوبی وجود دارد اما با تشکیل ستاد بحران، پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای ادامه تولید گاز در هر شرایط آب و هوایی در فازهای در مدار بهره برداری این میدان مشترک گازی صورت گرفته است.

منبع : تسنیم 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: