تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۱۹
تعداد بازدید: ۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بندر بوشهر بازدید کرد.
به گزارش مارین نیوز، اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز چهارشنبه در سفر به بوشهر از سازمان بنادر و دریا نوردی، دبیرستان تاریخی سعادت و دانشکده معماری و دانشگاه خلیج فارس بازدید کرد.
مشاور رئیس جمهوری در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت : نیاز کشور به راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری از بعد کارشناسی غیرقابل انکار است و به زودی و با پایان زمان بررسی مفاد و بندهای لایحه بودجه سال 96، لایحه مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. 
وی افزود : از بین استان‌های مستعد کشور برای داشتن منطقه آزاد تجاری، استان بوشهر در تمامی ارزیابی‌های انجام شده در طی 22 سال گذشته به عنوان استان اول برای برخورداری از این مزیت مطرح بوده و همه شاخص‌های داشتن منطقه آزاد تجاری را دارد.
دبیر شورای‌عالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بدون اعلام دلایل تحقق نیافتن منطقه آزاد تجاری بوشهر ی 22 سال گذشته، عنوان کرد: دولت یازدهم با شناختی که از مزیت‌های مناطق آزاد تجاری برای کشور دارد، لایحه مناطق مستعد به همراه کار کارشناسی شده را به مجلس فرستاد که استان بوشهر نیز در ردیف استان‌های مورد توجه دولت برای داشتن منطقه آزاد تجاری قرار گرفت.
وی ادامه داد: براساس قوانین مصوب پیشین و قوانین جدید گمرکی، تمام کالاهای موجود در مناطق آزاد تجاری مشمول قاچاق نمی‌شوند و هم در ورود و هم در خروج تحت بازرسی و بررسی گمرک ایران قرار دارند.
ترکان یادآور شد: مزیت‌های موجود در مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی، حقوق گمرکی، قانون کار، قوانین پول و تجارت و ویزا سبب می‌شود که شاهد رونق اقتصادی و کسب و کار در این مناطق بر مبنای سرمایه‌گذاری ‌های وسیع بخش خصوصی باشیم.
مشاور رئیس جمهوری اظهار داشت : با توجه به نیاز بالای سرمایه گذاری برای ایجاد شغل، تشکیل دانشگاه تخصصی برای آموزش شیوه کسب و کار از نیازهای امروز کشور است. 
اکبر ترکان در سفر یک روزه خود به استان بوشهر افزود: امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به این فکر باشند که خودشان کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کارهای جدید باشند.
او با اشاره به اینکه دولت دیگر استخدام کننده نیست بیان کرد: بنگاههای بزرگ به ازای هر یک شغل که ایجاد می کنند باید 100 تا 110 هزار دلار سرمایه گذاری انجام دهند و در این شرایط محدودیت های زیادی وجود دارد.
ترکان اظهار کرد: این درحالی است که در کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان، سرمایه گذاری برای هر شغل بین 10تا 20 هزار دلار است.
وی بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس با راه اندازی دانشکده کسب و کار، حوزه های کسب و کار را به برنامه های آموزشی دانشگاه تبدیل می کند.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: بر این اساس پس از راه اندازی دانشکده کسب و کار قرار است در کارشناسی ارشد از فارغ التحصیلان مختلف استفاده کند و به آنان چگونگی ورود به کسب و کار را آموزش و تجهیز کنند.
ترکان گفت: این همان کاری است که استارت آپ ها و شرکتهای بسیار معتبر دنیا انجام می دهند.
وی تاکید کرد: امروز سرمایه گذاری شرکتهای معتبر دنیا سخت و همراه با ابزارهای سنگین نیست بلکه سرمایه گذاری آنها نرم و ابزارهای توسعه دهنده آنها مغزهای خلاق فارغ التحصیلان است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بندر بوشهر، گزارش کاملی از فعالیت های این اداره کل، و اقدامات انجام شده در خصوص طرح  توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین ارائه کرد.
محمد مهدی بنچاری اظهار داشت: در حال حاضر بندر بوشهر با انجام طرح های توسعه پیشین در جایگاه دومین بندر کانتینری کشور قرار گرفته است که با انجام طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین این جایگاه تثبیت خواهد شد. بیش از۴۵۰ هکتار به اجرای طرحهای بندری مجتمع بندری نگین تخصیص یافته که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و تکمیل آن تحولی مهم در حوزه تجارت دریایی بوشهر ایجاد می کند.
وی پیشرفت ساخت ترمینال کانتینری بندر نگین بوشهر را ۳۶ درصد دانست و گفت: در اجرای این پایانه کانتینری در جزیره بندری بوشهر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود. وی خاطر نشان کرد: ایجاد تاسیسات زیربنایی شامل برق رسانی، پل و جاده دسترسی، لایروبی کانال برای دسترسی به عمق مناسب و احداث دروازه و جاده دسترسی ورودی بندر نگین از جمله اقدام‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بخش زیربنایی است.
در ادامه، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات همراه با حضور در برج کنترل ترافیک دریایی بندر بوشهر، از نزدیک در جریان فعالیت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و روند اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفتند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: