تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۲۰
تعداد بازدید: ۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
بررسی و شناسایی عوامل تأثیرگذار بر عدم موفقیت بخش خصوصی در بندر خرمشهر پایان نامه ای است در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر که به معرفی آن می پردازیم.
به گزارش مارین نیوز، این پایان نامه، توسط فاطمه شوری در مقطع کارشناسی ارشد رشته دریانوردی گرایش حمل و نقل دریایی از دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با استاد راهنمایی دکتر همایون یوسفی و راهنمایی مهندس دامون رزمجویی و مهندس عادل دریس در مهر ماه 94 ارائه گردیده است.

در ادامه چکیده این پایان نامه را می خوانید : 
مشکلات اقتصادی اخیر در کشورهای در حال توسعه همچون ساختارهای اقتصادی نامتوازن و نامتعادل،  ظرفیت پایین جذب سرمایه و تورم  باعث گردید در روشهای متخذه برای رشد اقتصادی در کشورهايي همچون ایران، پاکستان، اندونزی ... تجدید نظر گردد. از جمله اين روش هاي ميتوان به توسعه گسترده زیرساختها، نرخ های بسیار بالای پس انداز و سرمایه گذاری و افزایش تولید داخلی نام برد. اما نظریات جدید گویای این مسئله است که برای بهبود وضعیت کشورها، توجه به بخش خصوصی و گسترش دامنه عمل آن، از نکات اساسی است. اگرچه نتایج حاصل از اجرای این سیاست در کشورهای توسعه یافته اغلب با موفقیت همراه بوده، در کشورهای درحال توسعه نتایج خصوصی سازی کاملا مشخص نبوده است و در برخی موارد ابهامات زیادی در مورد موفقیت آمیز بودن اجرای این سیاست در این قبیل کشورها وجود دارد. هدف از این تحقیق شناسایی و بررسی عوامل تأثیرگذار بر عدم موفقیت بخش خصوصی در بندر خرمشهر می باشد. اين تحقيق  با هدف کاربردی و از لحاظ جمع آوری داده ها و اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی، می کوشد با استفاده از روش تحلیل تي استیودنت از نرم افزار SPSS و عوامل تأثیرگذار بر عدم موفقیت بخش خصوصی در بندر خرمشهر را شناسایی و بررسی نموده و در پایان راهبردهایی جهت کاهش عوامل تأثیر گذار ارائه نماید. 
در این تحقیق از روشهای كتابخانه ای، مصاحبه مستقیم، پرسشنامه و اینترنت برای جمع آوری اطلاعات و جهت شناسایی عوامل تأثیرگذار از مصاحبه حضوری با کارشناسان متخصص دو بخش دولتی و خصوصی استفاده شده است.
نتایج تحقیق بیانگر آن می باشد که موانع سیاسی و اقتصادی بر عدم موفقیت بخش خصوصی در بندر خرمشهر تأثیرگذار بوده، علاوه بر آن مشخص شد که کارایی بخش خصوصی بر عدم موفقیت این بخش در سایت بندر خرمشهر تأثیر گذار نمی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: