تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۴۴
تعداد بازدید: ۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر که به امضای پنج کشور ساحلی این دریا رسیده است، برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
به گزارش مارین نیوز، این موافقتنامه مشتمل بر یک مقدمه و 22 ماده است که در تاریخ 26 دی ماه 1395به تصویب هیات وزیران رسید.
در مقدمه لایحه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی آمده است: این لایحه به منظور مدیریت بحران های طبیعی و پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر در زمینه امکانات حمل و نقل، تجهیزات امداد و نجات، سازماندهی آموزش های مردمی، تربیت و ارتقای سطح دانش کارشناسان و مدیران کشور، افزایش سطح همکاری های بین المللی و آمادگی برای پاسخگویی و واکنش سریع و موثر به حوادث احتمالی با همکاری کشورهای همسایه، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
وزیران کشور پنج دولت ساحلی دریای خزر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان این موافقتنامه را در مهرماه 1393 (سپتامبر 2014) در شهر آستاراخان روسیه امضاء کردند.
بر اساس این موافقتنامه، 'واکنش به شرایط اضطراری'؛ شامل عملیات نجات و دیگر اقدامات اضطراری که در صورت بروز شرایط اضطراری صورت می گیرد و هدف از آنها نجات دادن جان افراد و حفظ سلامتی آنها، حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان خسارت ها و صدمات مادی است و مناطق شرایط اضطراری را نیز در بر می گیرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، پنج کشور ساحلی دریای خزر بر اساس روابط دوستانه و همکاری بین دولت ها و مردمان خود و با تاکید بر تعهد برای توسعه بیشتر آن و با تاکید بر نقش سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی در امدادرسانی برای پیشگیری و واکنش سریع به شرایط اضطراری و با آگاهی از خطری که شرایط اضطراری ایجاد می کند، در مورد مواد این موافقتنامه توافق کرده اند.

منبع : ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: