تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۷۰
تعداد بازدید: ۱۴۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت کشتی‌سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از مزیت‌های ملی است گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های نفتی کشور توان صنعت کشتی‌سازی داخلی را باور کنند.
به گزارش مارین نیوز، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا کنون وضعیت صنایع دریایی در حد پتانسیل، امکانات و حتی نیازمندی‌های ما نبوده است اظهار داشت: وزارت‌خانه در این دولت، صنایع دریایی را به عنوان صنعت پیشران و اولویت‌دار انتخاب و برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم از این مزیت به صورت بهینه استفاده کنیم.
رضا رحمانی با اشاره به اینکه این صنعت در حوزه ساخت و تعمیر کشتی‌ها و تا عقبه‌های آن نظیر قطعه‌سازی و ارائه خدمات ظرفیت توسعه دارد بیان داشت: کسب درآمد، ایجاد اشتغال و توسعه استان‌های ساحلی کشور برپایه صنعت دریایی بنا شده است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طبق آمار موجود نه تنها به کشتی‌هایی که از خلیج‌فارس و دریای عمان عبور می‌کنند حتی به کشتی‌های خودمان نیز نتوانسته‌ایم خدمات ارائه دهیم اما نهضت خوبی در مجتمع ایزوایکو و صنعت کشتی سازی کشور آغاز شده و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های نفتی به عنوان عمده سفارش ‌دهنده‌های ما باید به این باور برسند که با اتکا به توان داخلی می‌توان حرکت کرد.
رحمانی تصریح کرد: در منطقه این موقعیت را داریم که علاوه بر ارائه خدمات به کشتی‌های ایرانی، به کشتی‌های عبوری دیگر نیز فکر کنیم و  بنا داریم برنامه راهبردی منتشر شده اخیر در وزارت صنعت و معدن را پیگیری و به مرحله اجرا برسانیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در هر تغییری یک مقاومت وجود دارد گفت : در مواقعی می‌بایست فکر واندیشه‌ها به باور برسند ودر این زمان است که به خودی خود باورها تحقق می‌یابد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت صنعت کشتی‌سازی را در نوع خود اقتصاد مقاومتی و استفاده از مزیت‌های ملی کشور دانست و بیان داشت: در مجتمع ایزوایکو تعداد زیادی کشتی درحال ساخت، تعمیر و یا دریافت ارائه خدمات هستند که نشان از توانمندی مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل خلیج فارس است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صنعت کشتی‌سازی یک صنعت مولد است و اگر چرخ این صنعت در کشورمان بگردد و اگر به رونق آن توجه ویژه‌تری داشته باشیم، صنایع متعدد وابسته به آن نیز رونق می‌گیرند و اشتغال در کشورمان تقویت می‌شود.
رحمانی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد جنوب را همانند نفت و گاز بر پایه دریا تعریف کنیم، بیان داشت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و اکثر نهادها و سازمان‌های دیگر نیز باید بر روی این برنامه راهبردی برنامه‌ریزی کنند.
رحمانی گفت: دریاها صرفا کارکرد تجاری ندارند بلکه با رشد توانمندی‌های فنی و تکنیکی شاهد گسترش توجه به دریا از سوی کشورهای مختلف هستیم که در سایه توسعه صنایع دریایی بوجود آمده است. 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بدون تردید مزیت اصلی هرمزگان، دریا و صنایع بر پایه دریاست، این استان از پتانسیل‌های فراوانی نظیر دریا، تجارت، صنعت و معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و ... برخوردار است اما در این میان دریا باید نقش بیشتری را ایفا کند.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت از صنایع تخصصی حمایت می‌کند گفت: این نوع صنایع در آینده ماندگارتر بوده و هم‌پوشانی و هم افزایی ایجاد کرده و خدمات مشترک ارائه می‌دهند.
رحمانی با بیان اینکه ممکن است اکثر فعالیت‌ها برای یک واحد صنعتی به صرفه نباشد افزود: در صورتی که واحدها با یکدیگر همکاری کنند خروجی خوبی دارد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در تمامی شهرک‌ها هم ماهیت مالیاتی، تسقیط و تخفیف در مورد قیمت زمین، اعتبارات و یارانه وجود دارد که مجموعه‌های استانداری و بانک‌ها می‌توانند اولویت‌بندی کرده و مطابق با مزیت‌های مناطق هزینه کنند تا اثربخشی و بازدهی بیشتری داشته باشد.

منبع : تسنیم 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
3
2
این باور رو کشتی سازها باید ایجاد کنند با تولید و بالا بردن استانداردها و تحویل کشتیهای معوق و انجام تعهدات بلاتکلیف و...............
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
1
1
انگار نه انگار شرکت صنعتی دریایی ایران صدرایی هم وجود دارد که در امر کشتی سازی و سازه های دریایی از پیشگامان و ارکان اصلی این صنعت است.....البته ایزوایکو هم رکن دیگر این صنعت است.لیکن جناب قائم مقام وزیر مقام مسئول کل کشور و صنعت است و نه فقط یک شرکت....
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: