تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۷۷
تعداد بازدید: ۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
مدیر کل محیط‌ زیست سیستان و بلوچستان گفت: هفته گذشته لاشه یک نهنگ گوژپشت عظیم‌الجثه در سواحل بندر چابهار مشاهده شده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هفته گذشته لاشه یک یک نهنگ گوژپشت عظیم‌الجثه در سواحل بندر چابهار توسط مردم محلی مشاهده شد که پس از آن بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست جهت بررسی به محل مراجعه کردند.
نیره پورملایی ادامه داد : با توجه به اینکه سواحل دریای عمان در محدوده استان سیستان و بلوچستان از لحاظ معیارهای آلودگی در شرایط مناسبی قرار دارد پیش از این شاهد چنین اتفاقاتی در این سواحل نبوده ایم.
پور ملایی درباره جزئیات تلف شدن این جانور گفت:  لاشه این نهنگ به وسیله صیادان و مردم محلی مشاهده شد و پس از آن نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در جریان وقوع اتفاق قرار گرفته و برای بررسی وارد عمل شدند. 
پورملایی افزود: بررسی‌های دقیق‌تر کارشناسان محیط‌زیست روی این لاشه این نهنگ که همچنان در ساحل دریای عمان نگهداری می‌شود، ادامه دارد اما تا این لحظه علت اصلی مرگ فعالیت‌های صیادی اعلام شده است. از مرگ جانور یک ماه می‌گذرد و آن‌طور که کارشناسان می‌گویند بر اثر صید اشتباه این نهنگ و چند قطعه لاک‌پشت در تور صیادان گرفتار شده و پس از آن صیادان جانور را در دریا رها کرده‌اند. اما پیش از رها شدن، نهنگ تلف شده بود و حال با گذشت یک ماه از این اتفاق لاشه حیوان به ساحل رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این گونه نهنگ جزء جانورهای در معرض انقراض نیست، افزود: نهنگ گوژ پشت جز گونه های بومی دریای عمان نیست بلکه از گونه های مهاجر این دریا است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: