تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۹۰
تعداد بازدید: ۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
"دومین دوره مسابقات دانشجویی مكانیك سیالات" با همكاری دانشگاهیان، سازمانها و متخصصان در روزهای 18 و 19 اسفند ماه 1395 در دانشگاه اصفهان برگزار میگردد.
به گزارش مارین نیوز، بی تردید یکی از بسترهای بکر برای رشد و توسعه کشور دریا و صنایع وابسته به دریا می باشد. بدیهی است که استفاده از این منبع بیکران نیاز به آشنایی جامعه و قشر فرهیخته دانشگاهی با ظرفیت های دریایی کشور و سوق دادن دانشجویان مستعد به سمت علوم دریایی دارد. توسعه فناوری های مربوط به علوم دریا مستلزم فراهم شدن بسترهای فکری و علمی آن در اقشار جوان جامعه می باشد.
در جهت عملیاتی كردن این مهم در موضوع بین رشته ای مكانیك سیالات به عنوان دانش پایه علوم دریایی و بسیاری از رشته های مهندسی، در سال گذشته اولین دوره مسابقات دانشجویی مكانیك سیالات به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید. در جهت تداوم این حركت "دومین دوره مسابقات دانشجویی مكانیك سیالات" با همكاری دانشگاهیان، سازمانها و متخصصان در روزهای 18 و 19 اسفند ماه 1395 در دانشگاه اصفهان برگزار میگردد که در آن مباحث دریایی به عنوان یکی از محورهای اصلی درنظر گرفته شده است.
در این راستا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی که بخشی از اهداف خود را فرهنگ سازی علوم دریایی و استفاده از ظرفیت های بیکران آن برای توسعه علم و فناوری دریایی در کشور قرار داده است از برگزاری دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات حمایت می کند. عنوان اهداف اصلی برگزاری این مسابقه به موارد زیر میتوان اشاره كرد:
1. آموزش طراحی و مهارت حل مسایل بصورت عملی
2. تقویت روحیه خلاقیت، نوآوری و فناوری                            
3. ایجاد ارتباط بیشتر میان مفاهیم تئوری و كاركردهای تجربی
4. ارتباط علمی بین دانشگاههای ایران     
5. علاقهمند كردن دانشجویان برای ادامهی تحصیل در این شاخه در مقاطع بالاتر


 علاوه بر اهداف فوق این مسابقات فرصت لازم برای همفکری بین اساتید دانشگاه و فعالان در صنایع مرتبط جهت نزدیک نمودن آموزش های مهندسی به نیازهای تحقیقاتی و فناوری صنایع را فراهم می نماید.
بخش‌های مسابقه دوره دوم مسابقات به شرح زیر می باشد:
                                                                
1. آزمایشگاه مجازی (Virtual Lab)
2. نماهنگ (Video Clip)
3. پروژه‌ی عملی (شامل طراحی و ساخت لزجت سنج و طراحی و ساخت شناور با هدف کاهش درگ)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: