تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۳۹۲
تعداد بازدید: ۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
با روشن شدن مشعل سكوی فاز 20 بزرگترین میدان گازی كشور،‌ عملیات استارتاپ این سكو با موفقیت به انجام رسید.
به گزارش مارین نیوز، با تلاش دست اندركاران شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، مشعل سكوی فاز 20 از پنجم اسفند ماه امسال آماده روشن شدن با گاز ترش چاه این فاز بوده؛ این در حالی است كه به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و بسته بودن بندر عسلویه؛ امكان اعزام نفرات حفاری برای باز كردن چاه ها در آن تاریخ میسر نشده است. 
لازم به ذكر است، با مساعد شدن وضعیت دریا در تاریخ 7 اسفند ماه سال جاری؛ نفرات حفاری به سكو اعزام شده و آماده سازی و بازكردن چاه‌ها صورت گرفته و مشعل در تاریخ 8 اسفند ماه روشن گردید. 
شایان ذكر است؛ به رغم مشكلات تداركات برخی از اقلام بدلیل نامساعد بودن دریا؛ با تلاش و پیگیری كاركنان و پیمانكاران فعال در این پروژه فراساحلی؛ این سكو در مدت 55 روز كاری به بهره‌برداری رسید كه ركورد بی نظیری در تاریخ فعالیت های شركت تاسیسات دریایی به شمار می‌آید. 
به گفته مهندس مطلب افشاری مدیر پروژه فازهای 20 و 21 در شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران؛ نصب سكوی فاز 20 این میدان در دریا در حالی انجام گرفته است كه برخی از اقلام مورد نیاز سكو تا زمان انتقال آن به دریا به پروژه نرسیده بود؛ با اینحال نصب این تجهیزات به همراه تست های مورد نیاز با سرعت قابل توجهی به انجام رسید تا جاییكه شاهد بهره برداری از این سكو در مدت 55 روز كاری بوده ایم كه ركورد مناسبی به شمار می آید. 
قابل ذكر است، كه سكوی فاز 20 از طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، دومین سكوی گازی این فاز به شمار می آید كه به فاصله یك و نیم ماه از سكوی نخست ( فاز 21) به بهره برداری می رسد. 
به گزارش روابط عمومی این شرکت، عملیات نصب سكوی فاز 20 با ثبت ركورد یك ساعت و 20 دقیقه ، سریع ترین زمان نصب سكوهای دریایی پارس جنوبی به شمار می رود. این سكوی 2هزار 650 تنی پس از عملیات موفق بارگیری، از یارد صنعتی شركت تاسیسات دریایی ایران توسط بارج ابوذر 110 به خلیج فارس رسید تا روزانه یك میلیارد فوت مكعب گاز را از میدان مشترك پارس جنوبی برداشت كند. 
لازم به ذكر است؛ خط لوله دریایی این فاز نیز هم اكنون مراحل تست نهایی را می گذراند كه به محض اتمام این عملیات و آمادگی پالایشگاه خشكی، گاز این سكو به خط لوله سراسری تزریق خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: