تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۱۱
تعداد بازدید: ۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
مشاور اقتصادی نخست وزیر کشور ویتنام گفت: با توجه به ظرفیت های بالای استان بوشهر در زمینه کشاورزی بویژه تولید خرما، شیلات و صنعت کشتی سازی این توانمندی ها می تواند به عنوان محور توسعه مبادلات با کشور ویتنام باشد.
به گزارش مارین نیوز، چانگ وان چی، جمعه شب در نشست با فعالان اقتصادی حوزه های آبزیان، کشتی سازی و نخیلات در استان بوشهر افزود: 2 کشور ایران و ویتنام ارتباط خوبی با هم دارند و به دنبال افزایش میزان حجم مبادلات تجاری در سالهای آینده هستند. 
مشاور اقتصادی نخست وزیر کشور ویتنام یادآور شد: شمال و جنوب ایران ظرفیت های بالایی در بخش های کشاورزی و شیلات دارند که افزایش مبادلات در این موارد در اولویت اهداف ما قرار دارد. 
وان چی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای ظرفیت اقتصادی که در استانهای شمال و جنوب ایران در 2 سفر خود به ایران دیده ایم، همکاری در بخش محصولات کشاورزی و شیلات در اولویت برنامه های ماست. 
وی با بیان اینکه قبل از سفر به جنوب ایران مراودات لازم با وزارت امور خارجه ایران صورت گرفته ، ادامه داد: این دومین سفر ما به ایران است که پس از بازدیدهایی که در این 2 سفر صورت گرفته متوجه شدیم محصولاتی مانند انگور، خرما، ماهی و خاوریار، مربوط به بازار ایران است که از کشورهای دیگر به ویتنام صادر می شود. 
وان چی بیان کرد: هدف سفر ما به بوشهر برای درازمدت است و در زمینه همکاری متقابل با ایران برنامه هایی مد نظر داریم. 
وی افزود: محصولات کشاورزی مانند انگور و خرما که درایران به میزان مناسبی وجود دارد مذاکراتی با وزیر کشاورزی صورت گرفته تا این محصولات را به ویتنام وارد کنیم . 
چی افزود: همچنین ثبت یک شرکت در ایران برای جمع و فرآوری محصولات شیلات و کشاورزی ایران برای ویتنام در راستای همکاری با ایران برای صادرات انواع محصولات از این کشور از اهدف مد نظر است که به همکاری مسئولان ایرانی نیاز داریم. 
وی ادامه داد: دولت ویتنام ساخت 220 فروند کشنی صیادی و 20 کشتی لجستیک را به شرکت ما سفارش داده که با توجه به ظرفیت استان بوشهر در زمینه کشتی سازی امیدواریم که با ایجاد شرایط مناسب، بتوانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم. 
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: عزم 2 کشور ویتنام و جمهوری اسلامی ایران، درادامه توسعه همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری صنعتی است. 
سید حسین حسینی محمدی افزود: در دیدار دکتر روحانی و رئیس جمهور ویتنام در سال 2016 عزم جدی توسعه روابط اقتصادی تحکیم شد. 
وی اظهار کرد: اکنون سندهای همکاری بین 2 کشور ایران و ویتنام امضا شده و این کشور بیشترین وجه مشترک تاریخی را با جمهوری اسلامی ایران بویژه در زمینه مبارزه و دفاع دارد. 
حسینی محمدی اضافه کرد: 2 کشور تلاش دارند که در 2 سال آینده میزان حجم مبادلات تجاری خود را تا 2 میلیارد دلار افزایش دهند. 
وی با اعلام اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی و آبزیان است، ادامه داد: همکاری های متقابل در زمینه آبزی پروری و کشت گلخانه ای از برنامه های اصلی همکاری 2 کشور است. 
هیات تجاری پنج نفره ویتنامی که مشاور اقتصادی نخست وزیر این کشور ریاست آن را به عهده داشت روز جمعه با سفر به استان بوشهر از ظرفیت های این استان در نخیلات، شیلات و کشتی سازی بازدید کردند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: