تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۱۵
تعداد بازدید: ۱۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
دبير مسابقات ملی ایده بازار دریایی : دومین دوره مسابقات ملی ایده بازار دریایی با اعمال تغییراتی در راستای بالابردن کیفیت ایده ها و همچنین حمایت بیشتر از کاربردی نمودن آنها، در سومین جشنواره ملی دریا مسیرپیشرفت برگزار گردد.
به گزارش مارین نیوز، دبير مسابقات ملی ایده بازار دریایی در گفتگویی با خبرنگار مارین نیوز با بیان اینکه امروزه ایده پردازی و نوآوری، انقلابی بزرگ در حوزه های کارآفرینی و ظهور کسب و کارهای نوپا در جهان بوجود آورده است که به منظور گردآوری و تسریع ورود ایده ها به بازار تولید محصولات، مسابقات ایده پردازی در سراسر دنیا و با موضوعات مختلف شکل گرفته اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و در نهایت ورد به بازار را تسهیل و تسریع نماید، گفت : در این راستا و توجه به ایده پردازی و حمایت از اندیشه های نوین در حوزه دریایی،  اولین مسابقه ملی ایده بازار دریایی به عنوان یکی از بخش های اصلی در دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با موفقیت انجام شد.
ناخدا دوم دکتر مجيد يوسفی با اشاره به برنامه ریزی های بعمل آمده در سومین جشنواره ملی دریا مسیرپیشرفت اظهار داشت : در نظر است دومین دوره مسابقات ملی ایده بازار دریایی با اعمال تغییراتی در راستای بالابردن کیفیت ایده ها و همچنین حمایت بیشتر از کاربردی نمودن آنها، توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و پارک علم و فناوری مازندران در سومین جشنواره ملی دریا مسیرپیشرفت برگزار گردد. 
ناخدا يوسفي در ادامه افزود : دبيرخانه مسابقات از اسفند سال 95 رسما در مرکز رشد واحدهاي فناور نوشهرتشکيل گرديده و انشالله اطلاع رساني مناسبي در سطح کشور انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به تغییرات بوجود آمده در دومین دوره مسابقات ملی ایده بازار دریایی گفت : برگزاری این مسابقات در دانشگاه های جنوبی کشور قبل از جشنواره می باشد تا فرصتی باشد تا سایر دانشجویان کشور نیز در دانشگاه خودشان این تجربه را کسب نمایند.  اولین دوره از این مسابقات در دانشگاه خلیج فارس بوشهر در اسفند 95 و دو دوره نیز در اردیبهشت و خرداد 96 در دانشگاه دریایی چابهار و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می گردد. همچنین در نظر است برای استان های ساحلی شمال کشور نیز این مسابقات در تابستان 96 به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران برگزار گردد که ایده های برتر این مسابقات مجوز حضور در سومین جشنواره را دریافت می نمایند.
دبير مسابقات ملی ایده بازار دریایی هدف از برگزاری این مسابقات را فراهم آوردن محیطی مناسب جهت دریافت نظرات و ایده های خلاقانه محققین حوزه دریایی، جهت کاربردی نمودن این ایده های دریایی با حمايت مادی و معنوی سرمايه گذاران داخلي و خارجي و مدیران سازمان ها و صنایع دریایی اعلام و تصریح داشت : تمام ايده هاي تائيد شده در مسابقات، در اولويت جذب سرمايه گذاري براي تبديل ایده به محصول و ایجاد يک کسب و کار صنعتي قرار خواهند گرفت، که اين حمايت ها شامل تسهيلات مالي، بازاريابي محصولات و خدمات توليد شده، حمايت کامل از دانش بنيان شدن تيم ها، ارائه فضاي کاري و اداري و ديگر حمايت هاي مورد نياز مي باشد.
وی افزود : امروزه ایده پردازی و نوآوری، انقلابی بزرگ در حوزه های کارآفرینی و ظهور کسب و کارهای نوپا در جهان بوجود آورده است. به منظور گردآوری و تسریع ورود ایده ها به بازار تولید محصولات، مسابقات ایده پردازی در سراسر دنیا و با موضوعات مختلف شکل گرفته اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و در نهایت ورود به بازار را تسهیل و تسریع نماید.
ناخدا دوم دکتر مجيد يوسفي در ادامه افزود : از اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و تمام فعالان  حوزه صنايع دريايي دعوت مي شود تا با شرکت در این مسابقات، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، فرصت بهره مندی از حمایت های ویژه جهت کاربردی نمودن ایده های خود را به دست آورند. 
وی در پایان گفت : اميدواریم با برگزاری این رویداد، بتوانیم گامی نو در راستای تحقق شعار "توسعه دریامحور" و عملی نمودن راهبرد  "بازگشت به دریا" در کشور برداشته و فضای علمی جدیدی را برای فعالان حوزه دریا ایجاد نمائیم. 


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مسابقه ملی ایده بازار دریایی می تواننند به کانال تلگرامی marinestartup@ مراجعه و عضو شوند.
دبیرخانه مسابقات :  استان مازندران – نوشهر – خیابان شهید کریمی – روبروی بانک قوامین – مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر
تلفن دبیرخانه :  6-52353044 – 011   وبگاه جشنواره : www.irandarya.com
 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
سلام. اگر مقدور است گزارشی هم از ایده های نو ارائه شده در دوره قبل و مشخصات آنها ارائه کنید تا هم فکر افراد جهت دهی شود هم ماهیت کار مشخص تر شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: