تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۲۵
تعداد بازدید: ۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
چهارمین شماره خبرنامه فناوری‌های دریایی با هدف شناسایی و معرفی فناوری‌های نو در حوزه‌های مختلف دریایی منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر گروه مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی با بیان اینکه دریاها و اقیانوس‌ها عرصه‌ای هستند که توانمندی در آن‌ها زمینه توسعه و پیشرفت را برای بسیاری از کشورها فراهم آورده است، اظهار داشت : ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی مطالعات آینده‌پژوهشی در حوزه صنایع و فناوری‌های دریایی در دستور کار قرار داده است، به همین منظور در پی انتشار 3 شماره از خبرنامه فناوری‌های دریایی چهارمین شماره آن باهدف شناسایی و معرفی فناوری‌های نو در حوزه‌های مختلف دریایی منتشر شد. 
امیرحسین صفرقلی با بیان اینکه خبرنامه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با هدف شناسایی و معرفی فناوری ها نو در حوزه های مختلف دریایی تهیه و منتشر شد، بیان کرد: در این خبرنامه سعی می شود ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار فناوری های دریایی در پیشرفت جوامع آخرین تحولات در این حوزه رصد و شناسایی شود. 
وی گفت: برای بشر همان قدر که تلاش برای اکتشاف فضا هیجان انگیزه بوده، تلاش برای اکتشاف و سیطره بر اعماق دریاها و اقیانوس ها نیز مهیج و جذاب است. 
وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد زمین را آب دریاها و اقیانوس ها پوشانده بیان کرد: بسیاری از منابع معدنی و طبیعی در زیر همین دریاها و اقیانوس ها قرار دارند. از این رو تلاش بشر برای تبدیل این فرصت به موهبت روز به روز بیشتر شده و علوم مرتبط به زیر دریا نیز هم راستا با پیشرفت علوم و تکنولوژی های دیگر با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. 
دبیر گروه مطالعات و برنامه ریزی راهبردی ساخت شناورهای زیر آبی را از فناوری های مهم خواند و گفت: در این شماره به معرفی بیشتر "محور رباتهای زیرسطحی" که یکی دیگر از محورهای 44 گانه نقشه راه فناوری دریایی ایران است، پرداخته شده است. 
صفر قلی بیان کرد: در شماره های قبل به معرفی انرژی های تجدیدپذیر دریایی، انواع و کاربردهای هرکدام و همچنین درخت فناوری استحصال انرژی از امواج پرداخته شد. در این شماره نیز مطالبی در رابطه با باد فراساحل، منابع زیستی و رسوبات دریایی و همچنین انرژی جریانات دریایی ارائه شده است. 
وی از معرفی پهپادها و فناوری های مرتبط با آن در چهارمین خبرنامه فناوریهای دریایی خبر داد و گفت: چند سال پیش که شرکت آمازون اعلام کرد، روزی با استفاده از پهبادها محصولات را به مشتریانش عرضه خواهد کرد، اجرای این کار دور از ذهن بود. اما اکنون شرکت هایی نظیر گوگل و Walmart نیز به این جریان پیوسته و هر کدام در حال انجام پروژه هایی در این زمینه هستند. 
صفر قلی در پایان افزود: با افزایش استفاده از پهبادها در صنایع نظامی و تفریحی، دامنه استفاده از آنها به صنایع دیگر از جمله صنایع دریایی کشیده شده است. در این شماره از خبرنامه فناوری های دریایی به معرفی بیشتر پهپادها، فناوری های مرتبط و کاربردهای آن در صنایع دریایی پرداخته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: