تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۴۲
تعداد بازدید: ۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
استاندار هرمزگان : از ظرفیت صندوق توسعه صنایع دریایی به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم و پیگیری می‌کنیم تا این صندوق را به استان هرمزگان بازگردانیم.
به گزارش مارین نیوز، استاندار هرمزگان با اعلام این خبر اظهار داشت : معتقدیم صندوق توسعه صنایع دریایی  باید طبق قانون در هرمزگان مستقر باشد و اگر هم در مرکز فعال است باید شعبه پویا و فعالی در استان هرمزگان راه‌اندازی شود. البته ما  تا به حال از ظرفیت صندوق توسعه صنایع دریایی به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم و پیگیری می‌کنیم تا این صندوق را به استان هرمزگان بازگردانیم.
جاسم جادری هدف از تاسیس این صندوق را تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور دانست و تصریح‌ کرد: این صندوق به‌عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور، رابطی است بین حاکمیت و بخش خصوصی تا بتواند با انجام مطالعات توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و اعمال انواع حمایت هدف‌دار، موجبات توسعه‌ روز افزون این صنایع در کشور را فراهم آورد.
جادری با بیان اینکه طبق ماده 3 اساسنامه صندوق توسعه صنایع دریایی، مرکز اصلی این صندوق باید در بندرعباس استقرار یافته و حوزه عملیات آن سراسر کشور ‌‌باشد،‌ افزود: البته هیئت‌مدیره می‌توانند با تصویب مجمع عمومی و رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به‌ ایجاد و یا انحلال شعب و نمایندگی‌ها در سایر نقاط کشور اقدام کنند.
استاندار هرمزگان افزود: کانون فعالیت‌های مرکزی این صندوق هرمزگان است که با ظرفیت‌های فراوان این استان، توسعه دریامحور می‌تواند بهترین مبنا برای توسعه کلان باشد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: صندوق توسعه صنایع دریایی با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تأسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور در نقش رابط بین حاکمیت و بخش خصوصی ایفای مسئولیت می‌کند.
جادری افزود: برابر آمار 90 درصد تجارت جهان از طریق دریاها انجام می‌شود و 60 درصد نفت جهان نیز در منطقه خلیج فارس است که این امر به خوبی نشان دهنده مزیت‌های فوق‌العاده اقتصاد دریا‌محور است.
وی بیان‌ داشت: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت استفاده حداکثری را داشته باشیم باید برنامه‌های توسعه با نگاه دریامحور تدوین شوند چرا که توسعه متوازن با سوگیری همه برنامه‌ها به این سمت و در واقع عمل به نظریه "بازگشت به دریا" اتفاق می‌افتد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در پروسه اقتصاد دریامحور تصریح‌کرد: همه ظرفیت‌های لازم برای حمایت از بخش خصوصی با رویکرد دریامحور در هرمزگان وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این عرصه با توجیه اقتصادی بسیار بالایی همراه است.
جادری در همین راستا با اشاره به مزیت‌های فراوان سواحل و بنادر و جزایر هرمزگان یادآورشد: به عنوان نمونه سواحل شرق هرمزگان با عمق زیاد آب، قرارگیری در بالادست بنادر امارات متحده عربی، فاصله بسیار کوتاه در مقایسه با دیگر بنادر بزرگ آب‌های خلیج فارس با آب‌های اقیانوس هند و همچنین نزدیکی به خطوط بین‌المللی کشتیرانی دارای بهترین مزیت برای سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی دریایی است.
وی با تاکید بر حمایت از طرح ها و برنامه‌های صندوق توسعه صنایع دریایی کشور تصریح کرد: از راهبردهای این صندوق برای تولید براساس مزیت‌های اقتصادی و تمهید شرایط برای توسعه پایدار صنایع دریایی حمایت لازم را انجام داده و از این ظرفیت بایستی برای حمایت از بخش خصوصی و تولید کنندگان به‌کار گرفته شود.

منبع : تسنیم 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: