تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۵۲
تعداد بازدید: ۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
وزیر نفت گفت: ایرانی‌ها در انجام اقدامات متبحر هستند و با تدبیر و اتکا به نیروی انسانی خود می توانند به راحتی با جهان تعامل داشته باشند.
به گزارش مارین نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در کنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: اگر به درستی رفتار کنیم و اساس اقتصاد ایران بر درون زایی و برون نگری باشد می توانیم قدرت عظیم منطقه در حوزه نفت را در دست داشته باشیم.
زنگنه در تشریح مهمترین برنامه های بومی سازی انواع کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت گفت: هم اکنون بومی سازی، طراحی و ساخت ۱۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف مورد نیاز در صنایع نفت و گاز در دستور کار مجموعه وزارت نفت قرار گرفته که پیش بینی می کنیم به زودی عملیات ساخت بومی دو قلم کالای پرمصرف نهایی و عملیاتی شود.
وزیر نفت با اشاره به اینکه برخی از این کالاها در دوران تحریم مشکلات متعددی را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور به وجود آورده بود، تصریح کرد: بر این اساس ساخت کالاهایی همچون تجهیزات درون چاهی، مته حفاری و لوله های نفت و گاز در اولویت قرار گرفته است.
این عضو کابینه دولت با بیان اینکه هم اکنون امکان بومی سازی و خودکفایی ۶۵ درصدی در ساخت و تولید انواع کالا و تجهیزات در سطح صنعت نفت و گاز کشور به وجود آمده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورت اجرای کامل پروژه بومی سازی ۱۰ قلم کالای پرمصرف، صنعت نفت تا مرز ۸۰ درصد در تامین کالا و تجهیزات به خودکفایی رسیده است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه با وجود راه افتادن برنامه های بومی سازی کالا و تجهیزات، اما ساخت هر نوع کالایی در صنعت نفت دارای توجیه و صرفه اقتصادی نیست، تاکید کرد: برخی از کالاها از نظر تکنولوژیکی و فناوری مشکلی برای ساخت در داخل کشور را ندارند، اما چون ساخت و تولید تجاری آنها اقتصادی نیست، از این رو به دنبال طراحی و تولید تمام کالاهای مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور نیستیم.
زنگنه مهمترین برنامه ایران برای بومی سازی کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را صادرات آنها عنوان کرد و افزود: سازندگان داخلی باید در کنار تامین نیازهای داخلی به دنبال حضور در بازارها و صادرات هم باشند. 
زنگنه با ارائه گزارشی از مجموعه عملکرد وزارت نفت در دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف ادامه داد: مذاکرات منطقی در تمامی عرصه ها از جمله مجامع بین المللی منجر به احقاق حق و کسب مطالبات مورد نظر می شود.
وی با تاکید بر این که مذاکره کردن اصول خاصی دارد که بر اساس آن می توان به مطالبات مورد نیاز رسید، افزود: با وجود مخالفان می توان در نقاط مشترک با یکدیگر مذاکره کرد و به تفاهم رسید.
وزیر نفت با اشاره به این که ما در مقابل کسی کوتاه نمی آییم و با منطق با دیگران مذاکره می کنیم، تصریح کرد: توسعه شبکه گاز رسانی شهری و روستایی و افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی از جمله اقدامات این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید است.

کنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز در تالار وحدت در حال برگزاری است.

منبع : گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت  (mop)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: