تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۵۸
تعداد بازدید: ۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش‌های مختلف استان از راه‌اندازی شهرک تخصصی صنایع دریایی در هرمزگان خبرداد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با اشاره استقبال سرمایهگذاران بخش خصوصی از حضور در صنایع کوچک و متوسط در شهرکهای صنعتی هرمزگان اظهارداشت: شرکت شهرکهای صنعتی استان با هدف تسهیل در امر سرمایهگذاری و جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی اقدام به آمادهسازی زیرساختهای مورد نیاز در شهرکها و نواحی صنعتی استان کرده است.
بهمن غلام‌پور در ادامه به سیاست وزارت صنعت معدن و تجارت و در رأس آن دولت یازدهم برای ایجاد شهرک‌های تخصصی صنعتی متناسب با ظرفیت‌های کشور اشاره‌داشت و افزود: این شرکت نیز پس از انجام مطالعات و تحقیقات میدانی اقدام به راه‌اندازی شهرک تخصصی صنایع دریایی در منطقه ویژه خلیج فارس کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان تصریح‌کرد: بر اساس توافق انجام شده شهرک تخصصی صنایع دریایی هرمزگان به ابعاد 220 هکتار و در 3 فاز احداث می‌شود.
غلامپور هدف از راه‌اندازی این شهرک تخصصی را تامین نیازهای مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و همچنین تکمیل زنجیره تولید در صنایع شناورسازی و سکوسازی اعلام‌کرد و اظهارداشت: فاز نخست این شهرک صنعتی با آماده‌سازی 86 هکتار از اراضی شهرک جهت جذب سرمایه‌گذار و استقرار صنایع دریایی در دست اقدام است.
وی در ادامه افزود: تا یازده ماهه سال جاری تعداد قراردادهای واگذاری در شهرک‌های صنعتی هرمزگان 47 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان همچنین به جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی هرمزگان برای نخستین بار اشاره‌داشت و گفت: تا کنون دو سرمایه‌گذار خارجی به میزان 10 میلیون دلار درصنایع فلزی و شیمیایی در شهرک‌های صنعتی گمبرون و شهرک شماره 2 بندرعباس با رویکرد صادرات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
غلاپور با اشاره بهره‌برداری از  404 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تا بهمن 95 گفت: تعداد 5 هزار و 385 نفر در حال حاضر در این واحدها فعال هستند.
وی از انعقاد 813 قرارداد واگذاری به سرمایه‌گذارن و متقاضیان طرح‌های صنعتی در هرمزگان اشاره‌کرد و بیان‌داشت: میزان 2 هزار و 403 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در هرمزگان  تا کنون به بهره‌برداری رسیده است.

منبع : تسنیم 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: