تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۷۱
تعداد بازدید: ۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه دریا ظرفیت خوبی برای این علم سلول‌های بنیادی است، این علم در استان بوشهر بومی‌سازی خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، ماریا ظهیری با اشاره به سیر تحول در علم پزشکی، اظهار داشت: پزشکی آینده، پزشکی جامعی است و صرفا تجویز دارو نیست.
دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر با بیان اینکه علم نوین سلول‌های بنیادی فراتر از معاینه و تجویز دارو است، افزود: این علم شامل پزشکی فردگرا، ترمیم سلول و درمان می شود.
وی تصریح کرد: برخی بیماری‌های صعب‌العلاج و لاعلاج و بافت‌ها قابل ترمیم نیستند و باتوجه به اینکه سلول‌های بنیادی قابلیت این را دارند که به بافت‌های دیگر تبدیل شوند می‌توانند درمان خوبی در این راستا باشند.
ظهیری با اشاره به اینکه روند درمان در بخش سلول‌های بنیادی گروهی برگزار می‌شود، گفت: این گروه شامل زیست شناسان، پزشکان و مهندسین میان رشته‌ای می‌شود.
وی با بیان اینکه این علم در کشور ما بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: در همین راستا برای مستقل بودن کشور نقشه جامع طراحی شده است.
وی با بیان اینکه بستر دریا یکی از ظرفیت‌های خوب برای این رشته است، اظهار کرد: برای مهندسی بافت بستر دریا خیلی می‌تواند اثرگذار باشد.
دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر به برگزاری مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی در بوشهر اشاره کرد و افزود: این برنامه برای بازآموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار و با استقبال خوبی روبرو شده است.

منبع : مهر 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: