تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۷۵
تعداد بازدید: ۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
در آستانه اجرای طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروزی سال 96 ، نخستین مانور جستجو و نجات دریایی و اطفاء حریق به منظور ایمنی بیشتر سفرهای دریایی در آب های ساحلی جزیره کیش برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز،  در این مانور جستجو و نجات دریایی که در سه بخش اطفاء حریق به وسیله شناور آتش خوار، نجات افراد مضطر با بالگرد و انتقال افراد از شناور مضطر به مکان ایمن برگزار شد، 12 شناور بزرگ، سه شناور کوچک، یک بالگرد نیروی دریایی و 70 نفر از عوامل اجرایی مشارکت داشتند.


اسماعیل مکی زاده رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگاران گفت: در راستای تحقق مسؤولیت های ملی و کنوانسیون های بین المللی، اداره کل بنادر به عنوان مرجع استانی ایمنی دریانوردی هر ساله اقدام به برگزاری مانورها و تمرینات عملی به منظور دستیابی به حداکثر آمادگی و هماهنگی استانی در هنگام بروز سوانح دریایی برای طرح نوروزی می نماید.
وی با اعلام اینکه مانور جستجو و نجات دریایی و اطفاء حریق برای نخستین بار در جزیره کیش برگزار شد، افزود: این رویداد سومین مانوری در استان هرمزگان محسوب می شود که طی سال جاری به منظور آمادگی هر چه بیشتر ارگان های همکار در طرح نوروزی برگزار شده است.
مکی زاده ضمن اشاره به خلاصه ای از سناریوی این مانور اظهار داشت: یک شناور مسافری با 60 نفر خدمه و سرنشین از بندر کیش به سمت بندر چارک حرکت می کند اما در فاصله سه مایلی این جزیره، فرمانده شناور به دلیل آتش سوزی فرضی در موتورخانه اعلام اضطرار می کند که پس از انجام هماهنگی توسط مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی، شناورها و بالگرد به منطقه اعزام و ضمن اطفاء حریق، سرنشینان شناور مضطر از سانحه نجات می یابند. 


رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی واحد های دریایی و هوایی در منطقه، سنجش میزان توانایی و مهارت پرسنل در اجرای عملیات، کشف نقاط قوت و ضعف، ارزیابی وضعیت برقراری ارتباط و تعامل با ارگان های دریایی غرب استان و بررسی زمان پاسخگویی به شرایط اضطرار توسط تیم های جست و جو و نجات دریایی برای ارتقاء ایمنی جابجایی مسافران اعلام کرد.
وی به شناورها و یگان های امدادی حاضر در این مانور نیز اشاره کرد و گفت: ناجی 11 از بندر کیش ، ناجی 10 از بندرلنگه ، شناورهای مسافری نوید دریا، دنا و رانیا ، شناور نجات دریابانی، 2 شناور و قایق همیار ناجی ،2 شناور جت اسکی ، دو قایق از دریابانی ، یک قایق از منطقه آزاد کیش ، یک فروند یدک کش آتشخوار، یک فروند بالگرد ، خودرو آتش نشانی و آمبولانس هلال احمر از جمله واحدهای شرکت کننده در مانور بودند.


مکی زاده با تاکید بر اینکه به دنبال ارتقاء ایمنی در سفرهای دریایی هستیم، گفت: در این راستا، ایمنی مسیرهای تردد دریایی ،پایانه های مسافربری و شناورها را پیگیری نموده و آموزش های لازم به خدمه شناورها ارایه داده ایم که برگزاری چنین مانورهایی در همین راستاست. وی با تاکید بر اینکه همکاران دریانوردی در نوروز 96 بصورت شبانه روزی در منطقه غرب استان از جمله جزیره کیش حضور دارند، اظهار کرد: تیم کنترل بازرسی ایمنی از شناورهای مسافربری و دیگر شناورهای خدماتی ،تیم برج های کنترل در کنار تیم های منطقه آزاد کیش حضور دارند .
گفتنی است، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال 96 از 25 اسفندماه جاری آغاز و به مدت بیست روز تا 15 فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.





 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: