تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۷۶
تعداد بازدید: ۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل انجمن یاوران سبزاندیش طبعیت شهرستان گناوه گفت: ورود فاضلاب گناوه به دریا یک معضل اساسی است.
به گزارش مارین نیوز، حمید عشایری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت : معضل فاضلاب همواره به عنوان یکی از موضوعات اصلی برنامه های این انجمن بوده و ورود فاضلاب به دریا به عنوان یک معضل ملی در سطح سواحل دریاهای کشور مطرح است.
مدیرعامل انجمن یاوران سبزاندیش طبعیت شهرستان گناوه ادامه داد: همچنین در موضوع گردشگری هم با توجه به اینکه این شهرستان دارای جاذبه های بکرر و طبیعی گردشگری متعددی است، لذا از دو ماه پیش برگزاری همایش ملی دو روزه دریادوستی بنا به پیشنهاد اعضاء انجمن در دست انجام قرار گرفت.
عشایری تاکید کرد: در این راستا از اساتید و صاحب نظران متعددی هم در بحث گردشگری و هم در بحث محیط زیست مشورت گرفته شد که در نهایت تصمیم بر آن شد تا با دعوت از انجمن ها و دوست داران محیط زیست و کارشناسان این حوزه ها این کار انجام پذیرد.
وی خاطرنشان ساخت: در این خصوص از طریق رایزنی‌های خود انجمن و دعوت مستقیم از دکتر کردوانی پدر آب ایران و همچنین دکتر صابر وطن دوست عضو هیئت علمی دانشگاه قائم شهر و از پژوهشگران برترر حوزه محیط زیست، مهندس سهیل اولاد زاده متخصص حوزه پسماند، دکتر  عباس جعفری متخصص حوزه تصفیه فاضلاب ها در بحث فاضلاب و طبعات ورود آن به دریا، همچنین برگزاری کارگاه پرنده نگری و گردشگری در بحث اکو توریسم این برنامه اجرایی شد.
عشایری با اشاره به هدف برگزاری همایش دو روزه دریا دوستی در گناوه بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش در بحث گردشگری معرفی جاذبه های توریستی شهرستان گناوه و استان بوشهر و در بحث فاضلاب و دریا بررسی و ارائه راهکارهای علمی و تخصصی برای پیشگیری از معظل زیست محیطی ورود فاضلاب به دریاها است.
وی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت انجمن باوران سبز اندیش طبیعت با تشکیل پایگاه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و راه‌اندازی سایت انجمن نسبت به اطلاع رسانی فعالیت های خود تا به امروز اقدام کرده است.
وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به وجود روحیه مطالبه‌گری اعضاء انجمن و وجود دغدغه های متعدد زیست محیطی در سطح شهرستان نشست‌های متعددی با ادارات شهرستان برای اعلام معضلات، بررسی و ارائه راهکار در خصوص رفع این مشکلات برگزار کرده‌ایم.
عشایری ادامه داد: از جمله فعالیت های این انجمن می تواند به گردهمایی در خصوص احیاء تالاب حله شهرستان بوشهر با همکاری دیگر سمن های استان و فعالان زیست محیطی  اشاره کرد که نتیجه آن جاری شدن مجدد آب در سطح این تالاب بوده است.
وی متذکر شد: برپایی جشنواره محیط زیستی به مدت دو روز در شهرستان گناوه به مناسبت روز جهانی کودک و روز روستا و طبیعت گردی که با استقبال بی نظیری در سطح استان و حتی استان های همجوار مواجه شد از دیگر برنامه‌ها بود.
عشایری تصریح کرد: کاشت نهال در نقاط مختلف شهرستان به مناسبت های مختلف، برپایی گردهمایی در محلات مختلف بندر گناوه در راستای رفع معضلات زیست محیطی محلات که گاها نیز این برنامه ها بنا به درخواست خود اهالی محله ها نیز صورت گرفته است، برپایی غرفه زیست محیطی در ایام نوروز جهت مهمانان نوروزی که هدف آن ارائه بروشورها و کتاب های زیست محیطی و بهداشتی در بین مسافران نوروزی بود و ... را می توان از جمله دیگر فعالیت های این انجمن ذکر کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: