تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۴۷۸
تعداد بازدید: ۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه میدان مشترک فرزاد در اولویت اصلی توسعه قرار دارد گفتـ: خوشبختانه سهم ایران از فرزاد بی كه از لحاظ تركيبات گازي وضعیت بهتری دارد، ٨٠ درصد است.
به گزارش مارین نیوز، محمد مشکین فام با اشاره به میادین تحت راهبری این شرکت گفت: علاوه بر میدان مشترک پارس جنوبی ، ميدان هاي پارس شمالی، فرزاد، گلشن و فردوسي از ديگر مناطقي است كه كار توسعه آنها به اين شركت واگذار شده اما با توجه به مشترك بودن ميدان فرزاد با كشور عربستان، این مهم در اولويت هاي كاري ما قرار دارد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اينكه طرف خارجي در حال برداشت از اين ميدان است گفت: ميدان فرزاد داراي دو بخش A و B است كه سهم ايران از فرزاد B كه از لحاظ تركيبات گازي از وضعيت مطلوبي برخوردار است، ٨٠ درصد واز فرزاد A هم كه اين مشخصه را ندارد، ٢٠ درصد است. 
وی در توضیح مطلب فوق افزود: در تقسیمات سرزمینی این میدان، 80 در صد از فرزاد بی متعلق به ایران و 20 درصد در بخش طرف خارجی قرارد دارد. همچنین سهم ایران از فرزاد A ، 20 درصد و سهم طرف خارجی از این حوزه، 80 درصد است.
وي با بيان اينكه درمورد اجراي اين پروژه با پيمانكار هندي درحال مذاكره ايم، افزود: درحال حاضر بطور جدي تلاش مي كنيم تا قرارداد توسعه اين ميدان را با هوشمندي ، دقت لازم و با در نظر گرفتن مصالح ملی به سرانجام برسانيم.
مشکین فام افزود: ميادين مستقل گلشن و فردوسي در اولويت هاي بعدي توسعه قرار دارد. با اين حال اگر پيمانكاري واجد شرايط و توانمند پيشنهادات خود را ارائه كند، توسعه اين دو میدان را هم آغاز مي كنيم.
مدير عامل شركت نفت و گاز پارس با اشاره به اينكه ظرفيت گاز ذخيره اين ميادين در مقايسه با پارس جنوبی (14،2 تريليون متر مكعب)، كمتر است گفت: راهبرد توسعه اين میادین عمدتا پشتیبانی از تولید گاز در پارس جنوبی خواهد بود، به این صورت که در شرايط افت فشار آتی ميدان پارس جنوبی ، عمدتا نقش تامين كننده خوراک پالايشگاه های گازی را ايفا كنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: