تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۰۳
تعداد بازدید: ۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) در حال افزایش حضور خود در بازارهای غرب کانال سوئز است، این شرکت‏ همچنین انتظار دارد در ماه های آتی در بازارهای مقطعی نیز وارد شود.
به گزارش مارین نیوز، تاکنون دو فروند کشتی نفتکش غول‎پیکر (VLCC) شرکت NITC هر یک با توان حمل دو میلیون بشکه نفت، به بندر روتردام رفته‎اند. یک فروند سوئزمکس NITC نیز محموله خود را به پایانه‎ای در اسپانیا تحویل داده است. در همین حال، فهرستی از کشتی‌های نفتکش ایرانی حاضر در آبهای اروپا و آماده برای اجاره در بازارهای مقطعی در این بازارها است. این فهرست شامل کشتی‎های افرامکس،  VLCC، و چندین فروند سوئزمکس است.
شرکت ملی نفتکش ایران NITC در جریان تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۲ شروع شد و در ابتدای سال گذشته میلادی به پایان رسید  به سفر به کشورهایی مانند هند، کره جنوبی و ... محدود شد بااین حال  کاپیتان نصرالله سردشتی مدیربازرگانی NITC، در ماه می ۲۰۱۶ عنوان کرده بود که در صورت لزوم ناوگان این شرکت آمادگی ارسال نفت به اروپا را از ژوئن ۲۰۱۶ دارد.
NITC پس از برداشته شدن تحریم های بین‎المللی به سرعت برای اخذ پوشش‎ های بیمه‎ای ناوگان، و ترغیب خریداران نفت ایران به استفاده از نفتکش های ایرانی اقدام کرد. در این راستا ناوگان این کشتیرانی بلافاصله پوشش‎های بیمه ای لازم را کسب کرد تا به این وسیله آماده ورود به بنادر اروپا شود.
کشتی‎ های نفتکش ایرانی در ماه دسامبر سال گذشته نخستین محموله نفتی خود را به غرب اروپا رساندند. یک فروند نفتکش سوئزمکس این شرکت با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت عازم سفر شد تا نفت ایران را به بنادر اسپانیا برساند.
 هم اکنون رفت و آمد نفتکش های ایرانی به بنادر ترکیه نیز بر اساس برنامه انجام می‎شود. اما NITC در تلاش است که سفرهای برگشت این نفتکش ‎ها نیز همراه با محموله باشد.

منبع : انرژی امروز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: