تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۱۳
تعداد بازدید: ۳۰۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
شرکت آریا بنادر ایرانیان پیرو درج یادداشت هایی با عناوین "پدیده ای به نام حضور فیزیکی سرمایه گذار خارجی/ پروژه باخت – باخت" و "لطفا از مسیر دیگری حرکت کنید" در سایت خبری - تحلیلی دریایی مارین نیوز جوابیه ای را صادر کرد.
به گزارش مارین نیوز، پیرو انتشار یادداشتهایی از کارشناسان بندری با عناوین "پدیده ای به نام حضور فیزیکی سرمایه گذار خارجی/ پروژه باخت – باخت" و "لطفا از مسیر دیگری حرکت کنید" در این پایگاه خبری – تحلیلی، شرکت آریا بنادر ایرانیان جوابیه ای را به تحریریه ارسال کرده است. این رسانه حسب رعایت اخلاق حرفه ای و همچنین احترام به قانون مطبوعات،عینا جوابیه آنرا جهت مطالعه و استحضار مخاطبان ارجمند منتشر می نماید. این رسانه بعدا به تحلیل برداشتهای آنها اقدام خواهد نمود. 

عیناً جوابیه را در ذیل می خوانید :

با سلام
احترماً؛ در مطالب منتشره در صفحه ی بنادر و سواحل آن رسانه در روز 21 اسفند ماه جاری، یادداشتی تحت عنوان «پدیده ای به نام حضور فیزیکی سرمایه گذار خارجی/ پروژه باخت – باخت» به قلم آقای محمدعلی عسگری، و همچنین مقاله ی «لطفا از مسیر دیگری حرکت کنید» به قلم جناب آقای علی درستکار در همان صفحه و در روز 4 اسفند 95 در خروجی اخبار و تحلیل های خبری قرار داده شد. با توجه به ذکر نام شرکت آریا بنادر ایرانیان در این نوشته و وجود اشتباهات فاحش در محتوای این مطالب مستدعی است، مبتنی بر ماده ی 23 قانون مطبوعات، نسبت به درج توضیحات این شرکت در همان صفحه دستور اقدام فرمایید.
روابط عمومی شرکت آریابنادر ایرانیان 
  1. حضور هندوستان در پروژه ی توسعه ی بندر چابهار حضوری ارزشمند است. نوع قرارداد با هندی ها برای توسعه ی بندر چابهار با توجه به سهمی که در بخش ترانشیپ و ترانزیت برای آنها در نظر گرفته شده، به تعبیر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان «از نظر بازاریابی و ایجاد ترافیک کالاها در منطقه یکی از هوشمندانه ترین مدل های تجارت منطقه ای است.» همکاری شرکت های داخلی با هندی ها در چابهار در یک روندی طبیعی در حال انجام است و بروز مشکلات و یا گلایه های دوجانبه ی طرفین (که می تواند رخدادی طبیعی در اینگونه قراردادها باشد)، تاکنون خللی در اجرای مفاد قرارداد ایجاد نکرده است. از سویی دیگر و در یک نگاه کلی؛ سهم هندی ها در این پروژه به گونه ای نیست که حضور یا عدم حضور آنها خدشه ای جدی به این طرح بزرگ ملی وارد کند. اما صرفنظر از این نکات، شرکت آریا بنادر به عنوان یکی از شرکت های مهم ِ فعال در فاز یک بندر چابهار، بنای همه فعالیت های خود را در این پروژه بزرگ ملی بر مبنای حضور هندی ها قرار نداده است. در اجرای این پروژه برخی صنایع و شرکت های بزرگ داخلی به عنوان همکار در کنار آریا بنادر ایرانیان قرار دارند؛ در بخش فنی و عملیاتی نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تکیه این شرکت بر توان و دانش فنی نیروهای داخلی قرار گرفته است. 
  2. برای موضوعاتی که در این نوشته ارایه شده سندی ارایه نمی شود. به عنوان نمونه در جایی گفته شده: «هندی ها با انتخاب آریا بنادرایرانیان به عنوان همکار مخالف بوده اند و این گلایه را در سفر یک‌ سال پیش وزیر امور خارجه به هند نیز طرح کرده، اما توضیح وزیر برای دیپلمات‌های هندی وافی به مقصود نبود. (!)»
  3. در بخش های مختلفی از مقاله جناب آقای عسگری، شرکت آریا بنادر ایرانیان به عنوان یک شرکت دولتی معرفی شده در حالی که مستند بر مدارک و اسناد موجود، شرکت آریا بنادر ایرانیان یک شرکت خصوصی است و درچارچوب قانون تجارت فعالیت می‌کند و هیچ وابستگی به صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی ندارد. انتشار مستندات این موضوع در این کوتاه سخن نمی گنجد اما در صورتی که دوستان عزیزمان در مجموعه «مارین نیوز» تمایل داشته باشند، این مستندات در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.
  4. از جمله نکات آزار دهنده در نوشته های این دو عزیزِ نویسنده، ارایه اطلاعات ناقص و یا نادرست و ارایه تحلیل بر مبنای این اطلاعات است. به عنوان مثال؛ در یکی از این مقالات آمده: « .... پس از اعتراض نمایندگان مجلس در استیضاح اول وزیر راه، این شرکت [آریا بنادر ایرانیان] با تغییر نام خود از شرکت آریا بنادر ایرانیان به شرکت آریا بنادر چابهار به دنبال رد اثری است که در گذشته از خود برجای گذاشت.» شرکت آریا بنادر ایرانیان هیچگاه تغییر نام نداده و با نام همیشگی خود در حال فعالیت است. برای تمرکز بیشتر بر روی فعالیت های پروژه ملی بندر چابهار و کارایی مناسب تر فعالیت های این حوزه، «شرکت آریا بنادر ایرانیان چابهار» به عنوان شرکت زیرمجموعه آریا بنادر ایرانیان تأسیس شده و در حال حاضر نیز در حال فعالیت است.
  5. مستند بر اسناد و مدارک و قراردادهای موجود، برنامه های شرکت آریا بنادر ایرانیان در چابهار طبق جدول زمان بندی و پیش بینی های صورت گرفته در قرارداد، در حال انجام است و این شرکت تا امروز تأخیری در انجام مسئولیت های خود نداشته است. به عنوان نمونه می‌توان به خرید تجهیزات بندری از کشور آلمان و افتتاح آنها توسط معاون اول محترم رئیس جمهور در تاریخ 3 بهمن ماه سال جاری اشاره کرد.
  6. به لطف خداوند متعال و همت تیم فنی این شرکت و به شهادت کارشناسان و متخصین حوزه های بنادر و صنایع دریایی، کیفیت کارهای انجام شده توسط آریا بنادر ایرانیان در فاز یک بندر چابهار منطبق با استانداردهای جهانی و از سطحی بالا برخوردار است. همانگونه که در تبصره ماده 3 قانون مطبوعات آمده، درج مطالب انتقادی باید بر پایه «منطق و استدلال» انجام شود. تشکیک در توان کارشناسان و متخصصین آریا بنادر که جمعی از بزرگان و بهترین های خدمات دریایی و بندری کشور هستند بدون سند و ارایه دلیل امری به صواب نیست.
  7. از جمله نکاتی که در هر دو مقاله نویسندگان محترم بر آن تأکید شده «پرهیز شرکت آریا بنادر ایرانیان از همکاری با شرکت های خصوصی» ذکر شده است. نگاهی گذرا به مصاحبه های مدیر عامل این شرکت و فراخوان های متعدد اعلام شده از سوی این شرکت، مؤیّد این است که شرکت آریا بنادر ایرانیان همواره کوشیده است تا از توان و سرمایه بخش خصوصی استفاده کند. هم اکنون نیز شرکت های مختلفی از بخش خصوصی در حال همکاری با این شرکت هستند.
  8. در بخشی از مقاله جناب آقای درستکار به «افشای فیش حقوقی مدیر عامل شرکت آریا بنادر ایرانیان» اشاره شده است. موضوعِ این به تعبیر نویسنده محترم «افشای تلگرامی فیش حقوقی» این است که مدیر عامل محترم این شرکت پس از انتصاب بنا به دلایلی‌،حدود 5 ماه حقوق دریافت ننموده و در ماه ششم معوقه‌ها را به همراه حقوق همان ماه دریافت می‌نماید. فیش حقوقی که توسط یکی از پرسنل که از سمت خود برکنار شده و دسترسی‌به فیش‌ها داشته در اختیار افراد قرار داده شده و در یک بداخلاقی در شبکه های اجتماعی پخش شده، مربوط به حقوق پرداخت نشده چند ماه گذشته ایشان بود. به عنوان یک شیعه از امام صادق علیه السلام آموخته ایم که «حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است». در بند 11 از قانون مطبوعات نیز «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع» از حدود ممنوعه مطبوعات معرفی شده. صرفنظر قوانین جاریه کشور و ضرورت توجه به آنها باید دانست که از این شیوه ناپسند هیچ کس سود نمی‌برد، چرا که اگر این رفتار ضد اخلاقی نهادینه شود همه از این ابزار علیه رقیبان استفاده خواهند کرد و در آن صورت این ابزار تبدیل به شمشیری دو لبه خواهد شد که روزی با ما و روزی دیگر علیه ما به کار خواهد رفت.
در مورد اهمیت پروژه بزرگ و ملی چابهار و نقش و چگونگی عملکرد مجموعه آریا بنادر ایرانیان در این پروژه، می توان به موارد دیگری که طرح آنها را مجالی در این کوتاه نوشت نیست، اشاره کرد. بر خلاف نتیجه گیریِ پیش داورانه مقاله جناب آقای عسگری، ما بر این باوریم که با تکیه بر توان نیروهای داخلی و همکاری صمیمانه و صادقانه همه فعالان بخش های خصوصی و دولتی می توان پروژه توسعه بندر چابهار را به لطف خداوند منّان به نمادی از اجرای موفق پروژه های صنعتی و اقتصادی کشور تبدیل کرد. 
 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
با سلام مطالب خوبی و قابل تأملی در پاسخ اشاره شده است
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
4
با سلام
با عرض سلام خدمت مدیران شرکت آریابنادر
دوستان چه اصراری به بیان خلاف واقع و دروغگویی دارید ؟
مدیرعامل شرکت و اعضاء هیئت مدیره توسط چه کسی انتخاب شده ، یاسری دوست نزدیک جناب سعید نژاد، اکبری مدیر اداری سازمان از نوع بازنشسته،نعیمی مدیر بنادر شمال البته از نوع بازنشسته و رزازان مدیر تامین تجهیزات سازمان و مشاور
انتخاب آریا بنادر نیز همچون هدایت کشتی با یک نامه صورت گرفته است
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
با سلام
دوستان خودتان را خسته نكنيد وقتي شركتي به اين عريض و طويلي به نام بازنشستگان ايجاد ميشود اما دريغ از حتي يك مجمع و يا يك جلسه تشريحي از نحوه عملكرد آريا بنادر ديگر چه توقعي است به اسم بازنشستگان به كام مديران - مدير نابلدي كه تا كنون هيچ اقدام مديريتي كه در شان شركت و اعضا آن صورت نداده توسط آقاي سعيد نژاد تعيين ميگردد. البته همه شركتهاي صندوق همين گونه است فقط حقوق هاي خوبي دريافت ميكنند براي مثال شركت صندوق پس انداز چه كاري انجام ميدهد و يا چه عملكردي داشته اما حقوقهاي نجومي خوبي ميدهد وجالب آنكه همه به دليل گرفتن حقوق بالا صدايشان هم در نميآيد. اما بازنشستگان چي دندشان نرم ميخواستند آشنا داشته باشند!!!!!!!!!!!!!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: