تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۱۴
تعداد بازدید: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
رئیس اداره شیلات آستارا گفت : صیادان این شهرستان که اسفندماه و قبل از نوروز، فقط 54 کیلوگرم ماهی صید کرده بودند، سال جدید را نیز با تورهای خالی آغاز کردند.
به گزارش مارین نیوز، صادق خاصی پور رئیس اداره شیلات آستارا با اعلام این خبر افزود : اسفندماه سال گذشته صیادان آستارایی پس از گذراندن دوره چله خشکی، فقط هشت روز توانستند به صید ماهیان استخوانی در سواحل خزر اقدام کنند.
وی اضافه کرد: صیادان در اسفند ماه سال گذشته با شش بار پره کشی، فقط 54 کیلوگرم انواع ماهی استخوانی صید کرده بودند و از مجموع ماهیان صید شده، 33 کیلوگرم ماهی سفید و 21 کیلوگرم کپور بود.
رئیس اداره شیلات آستارا با بیان اینکه در سال 95 نسبت به سال 94 با کاهش 36 درصدی صید ماهی در نوار ساحلی آستارا مواجه بودیم، اظهار کرد: آلودگی، صید بی رویه و کولاک دریا از دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی در سال گذشته بوده است.
خاصی پور گفت: صید ماهی های استخوانی به روش پره کشی در سواحل دریای خزر تا 20 فروردین ماه ادامه دارد و 49 صیاد در این شهرستان فعالیت می کنند.
صیادان آستارا سال گذشته از 20 تا 31 شهریورماه، دو هزار و پنج کیلوگرم، از اوایل مهر تا پایان آبان ماه با 42 بار پره کشی چهار هزار و 854 کیلوگرم ماهی استخوانی صید کرده بودند که 123 کیلوگرم آن ماهی سفید، چهار هزار و 405 کیلوگرم از نوع کفال و 326 کیلوگرم کپور و اردک ماهی بود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار دارد و در 18 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان، ماهی استخوانی صید می شود.

منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: