تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۲۲
تعداد بازدید: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
تولید شناور زیرسطحی و دوچرخه آبی، از اقدام تا عمل
هم افزایی توانایی ها با همکاری شرکت های تولید کننده و دانش بنیان می تواند مسیر توسعه تولید را فراهم نماید و به اقتصاد دانش بنیان جامع عمل بپوشاند.
رامین ابراهیم زاده شرمه
شرکت دانش بنیان فن آوران شبکه ارتباطات طبرستان
مارین نیوز - شرکت فن آوران شبکه ارتباطات طبرستان در سال های 93 و 94 با بهره مندی از توانایی متخصصان داخلی شرکت موفق به طراحی و ساخت چندین دستگاه در حوزه ها مختلف فناوری های نوین شده است. در سال 95 این شرکت پروژه طراحی و ساخت شناور بدون سرنشین اسکراب را شروع نمود. در طی سال 95 این پروژه پیشرفت 70 درصدی داشته است.
پایان سال 95 طبق برنامه زمانبدی شده این شرکت می بایست مقدمات تولید برخی از محصولات خود را محیا می نمود لذا در زمستان 95 تصمیم بر ایجاد زمینه لازم برای تولید دوچرخه آبی آبیرو (یکی از محصولات شرکت در حوزه شناور تفریحی) گرفته شد. با توکل به خداوند و تلاش همکاران شرکت و حمایت های ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این شرکت در حال تولید در مقیاس نیمه انبوه دوچرخه آبی آبیرو است. در حال حاضر از استان های خراسان رضوی، تهران، سیستان و بلوچستان و مازندران سفارش ساخت برای این شناور وجود دارد.


تولید شناور زیرسطحی اسکراب یکی از اهداف این شرکت در سال آینده است با توجه به اینکه ساخت این شناور با توجه به تقاضامحور بودن این شناور ساخته شده است، لذا به نظر می رسد برای فروش این شناور به مشکل جدی برخورد نخواهیم کرد. در پاییز 95 پروژه طراحی و ساخت شناور تفریحی دونفره موتوری با طرح بدنه اتومبیل را شروع نموده است.
شرکت فن آوران شبکه ارتباطات طبرستان دارای ماهیت تحقیق و توسعه است و بخش بزرگی از اعتبارها و درآمدهای شرکت در این حوزه هزینه می گردد. در سال 95 طراحی و ساخت شناور زیرسطحی اسکراب را آغاز نموده است و با پیشرفتی 70 درصدی تصمیم بر تولید آن در سال 96 را دارد.
حوزه های تفریحی آبی در کشور در حال رونق گرفتن است و این شرکت نیز خواستار بدست گرفتن سهم خود از این بازار است و در پائیز سال جاری طراحی و ساخت شناور تفریحی دو نفره موتوری با بدنه اتومبیل را آغاز نموده و انشالله برای تابستان 96 قصد تولید و عرضه به بازار را خواهد داشت.
شرکت های دانش بنیان دریایی نیازمند متولی بوده اند. ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی این فضای خالی برای جهت دهی و هم افزایی توانایی های این شرکت ها را پوشش داده است. ستاد دریایی با برگزاری جلسات متعدد جهت معرفی محصولات این شرکت ها به سازمان های دولتی و غیر دولتی نقش مهمی در شناسایی مخاطبان محصولات این شرکتها داشته و در تابستان سال جاری با حمایت مالی که از سوی ستاد به این شرکت صورت پذیرفت باعث تامین بودجه مورد نیاز برای پیشبرد پروژه های در دست اجرا شده است که در زمان و موقعیت بسیار مناسب به این شرکت تعلق گرفت و از این توجه ستاد بسیار سپاسگزاریم.
جنس عملکرد شرکت های دانش بنیان تحقیق و توسعه است و در این حوزه بسیار قدرتمند می باشند ولی در حوزه تولید نسبت به شرکت های تولید کننده بی تجربه تر و ضعیف تر هستند. حال هم افزایی این توانایی ها با همکاری شرکت های تولید کننده و شرکت های دانش بنیان می تواند مسیر توسعه تولید را فراهم نماید و به اقتصاد دانش بنیان جامع عمل بپوشاند.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: