تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۲۳
تعداد بازدید: ۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزادکیش با اعلام اینکه شناورهای گرفتار شده در تندباد نیمه شب گذشته در مسیر بندر چارک - کیش نجات یافتند، گفت: با خدمات خوب ستاد بحران و تیم های امداد و نجات مشکل خاصی نبوده و تمامی مسافران در سلامت کامل به سر می برند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت توسعه ومدیریت بنادر وفرودگاههای منطقه آزادکیش در مورد جزئیات حادثه گیر افتادن لندینگ کرافت نیمه شب گذشته اظهار داشت: شب گذشته 9 فروند شناور حامل 400 دستگاه سواری و یک هزار و 200 سرنشین از بندر چارک به مقصد کیش حرکت کردند. 
اسماعیل موسوی افزود: پس از یک ساعت حرکت به سمت کیش این شناورها درگیر تندبادی با سرعت (50 تا 55 نات) حدود 90 کیلومتر بر ساعت که از سمت غرب و جنوب شرقی خلیج فارس در حرکت بود، شدند.
موسوی اظهارکرد: با تماسی که با شناورها داشتیم از آنها خواستیم تا برای در امان ماندن از پیامدهای ناشی از این گردباد با سرعت هر چه تمام به سمت کیش حرکت کنند. 
وی با بیان اینکه این تندباد موج هایی به ارتفاع 3 متر ایجاد کرده بود و احتمال بروز خطر زیاد بود، افزود: تلاش کردیم بدون ایجاد نگرانی برای سرنشینان تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم. 
مدیرعامل بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش تصریح کرد: شناورهای کمکی، تجسس و نجات سازمان بنادر و ناجا و بندرکیش به صورت آماده باش در آمدند و به سمت مسیر تردد شناورها روانه شدند. 
وی گفت : به لطف خدا مسیر حرکت تندباد به سمت جنوب جزیره چرخید و از کانون آن فاصله گرفتیم و باد با سرعت حدود 50 کیلومتر به جزیره رسید. 
موسوی به صحنه همدلی تمامی نیروهای امداد و نجات و بخش های مرتبط اشاره کرد و افزود: این همدلی بیانگر آمادگی کامل نهادها و سازمان های مستقر در کیش بود که مدیریت عالی سازمان نیز همواره بر این آمادگی تاکید دارند، این صحنه مانور نبود بلکه صحنه ای واقعی از عملیات بود.


وی با بیان اینکه آسیب جدی متوجه مسافران نشد، گفت : دو دستگاه آمبولانس در محل مستقر بود و به عده ای از مسافران که دچار دریا زدگی شده بودند خدمات ارائه کردند.
موسوی اضافه کرد: به غیر از چهار نفر که به بیمارستان اعزام شدند سایر مسافران سرپایی مداوا شدند. 
وی گفت : به رغم بارندگی های شدید تردد از بنادر به سمت کیش و بالعکس در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد. 
به گفته این مسئول در بنادر و فرودگاه های کیش، پذیرش خوردو از ساعت 3 بامداد امروز یکشنبه آغاز شده و نخستین شناورها ساعت 5 صبح از جزیره خارج شدند که تا کنون یک هزار و 400 دستگاه خودرو جزیره کیش را به مقصد بنادر آفتاب، چارک و لنگه ترک کرده اند. 
وی تصریح کرد : این همدلی می تواند الگویی موفق برای سایر شهرها برای مقابله با بحران ها و مدیریت بحران باشد.
از پنجشنبه هفته گذشته به دلیل استقرار سامانه بارشی در منطقه و ناپایداری جوی، کیش همچون سایر شهرها با بارندگی و وزش باد روبرو بوده است به همین منظور ستاد بحران کیش و تیم های عملیاتی در بندر و فرودگاه به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران بوده اند. 
در طول روزهای گذشته به دلیل افزایش بارندگی مسافران مستقر در کمپ های روباز با تمهیدات صورت گرفته به کمپ بحران منتقل شدند.
از روز پنجشنبه تا ساعت 10 صبح امروز یکشنبه بیش از 68 میلی متر در کیش باران باریده است که هوای بارانی به همراه وزش باد تا عصر امروز نیز ادامه دارد.


منبع : ایرنا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: