تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۴۷
تعداد بازدید: ۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران : بازارهای کاری جدیدی برای شرکت‌های ایرانی فراساحلی فراهم شده است و با وجود افت و خیزهای بوجود آمده در صنعت نفت کشور ظرف سالهای اخیر، حداقل ۳۰ سال کار پیوسته در فلات قاره و بطور کلی در خلیج فارس وجود دارد.
به گزارش مارین نیوز، غلامرضا منوچهری معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت ساخت تجهیزات دریایی ایران با بیان این مطلب گفت : بازسازی برخی سکوها همچون سازه های دریایی میادین سلمان، فروزان و رشادت و همچنین افزایش ظرفیت تولید از میادین یاد شده جزو بازارهای جدید کاری در بخش فراساحل است.
به گفته وی، همچنان شاهد میادین کشف شده، توسعه نیافته و فعالیت میدان های در حال بهره برداری در فلات قاره هستیم که افزایش ضریب بازیافت را ضروری ساخته است. از سوی دیگر پتانسیل اکتشاف میادین جدید در منطقه خلیج فارس به ویژه در سمت ایران بی نظیر است.
مدیرعامل شرکت ساخت تجهیزات دریایی ایران پروژه‌های بزرگی همچون میادین فرزاد A و B،‌ پارس شمالی، فروز A و B، گلشن و فردوسی در مناطق غیرمرزی را نمونه هایی از فرصت های آتی فراساحلی صنعت نفت کشور دانست و در ادامه تصریح کرد : احداث سکوهای تقویت فشار گاز که می‌بایست به ازای هر فاز یا هر دو فاز پارس جنوبی ایجاد کند، همچنین حفر چاه های جدید و بازسازی چاه‌ها، بازارهای جدید کاری شرکت های فراساحلی به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت نفت در آینده به سرمایه گذاری و فناوری بیشتری نیازمند است، ادامه داد : هم‌اکنون در بخش فراساحل بیش از ۷۰ درصد هزینه سرمایه گذاری توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌گیرد.
به گفته وی، با تکمیل فازهای جدید پارس جنوبی، بزودی تولید گاز کشور از این میدان به سطح قطر یا بیش تر از این کشور خواهد رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: