تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۶۰
تعداد بازدید: ۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
معاون اول رییس جمهور: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال همه باید پای كار بیایند و هر كس كه دلسوز كشور است و می خواهد برای جوانان كاری كند باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا كند.
به گزارش مارین نیوز، دكتر اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان خوزستان كه با رویكرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد با اشاره به دو انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات پیش رو بسیار پراهمیت و حضور مردم بسیار تعیین كننده است. 


معاون اول رییس جمهور با یادآوری تغییرات و تحولات در عرصه بین المللی و روی كار آمدن افراد تند رو در آمریكا و اروپا خاطر نشان كرد: از اتفاقات به وقوع پیوسته بوی توطئه های گسترده برای منطقه استشمام می شود. 
وی افزود: مسائل منطقه و درگیری ها در كشورهایی نظیر عراق، سوریه، یمن و كشورهای حاشیه خلیج فارس این هشدار را به ما می دهد كه باید از نظام و كشور با دقت، تدبیر و عقلانیت حفاظت كنیم.
دكتر جهانگیری ادامه داد: بی تردید هدف اصلی از ایجاد گروه های تكفیری در منطقه ناامن كردن ایران بود كه خوشبختانه با هوشیاری مردم، درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش های وسیع نیروهای مسلح و امنیتی كشور، جمهوری اسلامی ایران امروز كانون امنیت و ثبات در منطقه است.
معاون اول رییس جمهور اضافه كرد: اینكه كشورهای اطراف ایران با درگیری و گروه های تكفیری و تروریستی مواجه هستند و در میان آنها ایران از امنیت مطلوبی برخوردار است دستاورد كوچكی نیست و راه شكر گزاری این نعمت الهی و نیز راه مقابله با توطئه های گسترده دشمنان، حضور به موقع مردم در صحنه های مختلف است. 
وی با اشاره به سخنان ابتدایی رییس جمهور جدید آمریكا و پاسخ مقام معظم رهبری به این سخنان خاطر نشان كرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به زیاده گویی های ترامپ فرمود كه مردم ایران در 22 بهمن سال 95 پاسخ این سخنان را خواهند داد و حضور گسترده و چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن بسیاری از توطئه ها را خنثی كرد.
دكتر جهانگیری همچنین با تاكید بر اینكه انتخابات های پیش رو از حساسیت فراوانی به لحاظ مسائل منطقه ای و بین المللی برخوردار است گفت: وظیفه نخبگان جامعه و آحاد مردم است كه زمینه حضور پرشور در این انتخابات را فراهم كند.
معاون اول رییس جمهور افزود: تك تك مسئولین كشور وظیفه دارند تلاش كنند تا مردم نسبت به آینده كشور بدبین نشوند. البته كشور با مشكلاتی مواجه است اما ایران كشوری بزرگ با ظرفیت های فراوان است كه می تواند از این مشكلات عبور كند. متاسفانه عده ای چون خودشان كوچك هستند می خواهند كشور را نیز كوچك جلوه دهند.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های متعدد ایران نظیر نیروی جوان تحصیلكرده، منابع سرشار نفت و گاز و تدبیر و درایتی كه در نظام مدیریتی كشور حاكم شده است تصریح كرد: همه این ظرفیت ها در سایه رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری شرایطی را ایجاد كرده است كه جریان های سیاسی فهیم كشور علیرغم اختلاف نظرهای موجود، زمانی كه پای منافع ملی در میان باشد، با اتحاد و یكپارچگی و انسجام حضور دارند.
دكتر جهانگیری با یادآوری اینكه حتی كشورهای پیشرفته با اقتصادهای برتر نیز دارای برخی مشكلات اقتصادی هستند اظهار داشت: در سال گذشته با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، همه برای اجرای اقتصاد مقاومتی پای كار آمدند و دستاوردهای بسیار درخشانی در سال 95 حاصل شد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: متاسفانه عده ای تلاش می كنند دستاوردها را كوچك جلوه دهند اما آمارها در بخش های مختلف اقتصادی نشانگر تحول و دستاوردهای بزرگ است.
وی افزود: برخی تصور می كنند كه كمك كردن به مردم تنها از طریق پرداخت پول نقدی به آنها میسر است. البته اگر لازم باشد باید به برخی اقشار كمك های نقدی البته به صورت محترمانه و شرافتمندانه انجام شود اما دولت تدبیر و امید به جای كمك از طریق پرداخت نقدی با راهكارهایی همچون خرید گندم با قیمت مناسب از گندمكاران و افزایش پرداختی به آنها، به معیشت و درآمد آنها كمك كرد.
دكتر جهانگیری همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش نفت و گاز خاطر نشان كرد: در دولت اصلاحات میزان برداشت ایران از میدان مشترك پارس جنوبی با كشور قطر برابر بود اما در سال 92 زمانی كه دولت تدبیر و امید كار خود را آغاز كرد میزان برداشت قطر دو برابر ایران رسیده بود و خوشبختانه با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده در سه چهار سال اخیر، میزان برداشت ایران در پایان سال 95 با قطر برابر شد و در سال 96قطعاً میزان برداشت ما از آنها بیشتر خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور گفت: برخی تصور می كنند كه غارت پول ملت فقط از طریق افرادی همچون بابك زنجانی انجام می شود اما نوع دیگری از غارت پول مردم این است كه با كوتاهی و سوء مدیریت، دارایی ملت بر باد برود. 
وی سال 96 را سالی پراهمیت برای رونق تولید و اشتغال زایی دانست و گفت: بیكاری یكی از مشكلات اصلی كشور است چرا كه در سال 84 بر اساس گزارش رسمی مركز آمار ایران تعداد شاغلین كشور 22 میلیون و 600 هزار نفر بود و این رقم در سال 92 نیز تغییری نداشت و معنای آن این است كه خالص شغل ایجاد شده از سال 84 تا 92 برابر با صفر بوده است.
دكتر جهانگیری با بیان اینكه تولید می تواند منجر به رشد اقتصادی شود، گفت: باید به دنبال تولیدی باشیم كه علاوه بر رشد اقتصادی به ایجاد فرصت های شغلی جدید نیز منجر شود.
معاون اول رییس جمهور گفت: استان هایی مانند خوزستان باید در اشتغال زایی نقش ملی ایفا كنند و باید برای حل مسئله بیكاری همه بسیج شویم.
وی با تاكید بر اینكه باید الزامات اشتغال زایی را نیز بپذیریم گفت: یكی از الزامات كه در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاكید شد انتصاب مدیران كارآمد در بنگاه های بزرگ اقتصادی است. دارایی مردم در این شركت ها انباشته شده و باید مدیران كارآمد در این بنگاه ها حضور داشته باشند تا به نحو مطلوب اداره شود.
دكتر جهانگیری یكی دیگر از الزامات اشتغال زایی را امنیت سرمایه گذاری عنوان و خاطر نشان كرد: در سال 96 باید به بخش خصوصی احترام گذاشته شود و هیچ دستگاه انتظامی و امنیتی نباید بی دلیل مانع از فعالیت بخش خصوصی شود.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان خوزستان را كانون اصلی توسعه ایران و نقطه كلیدی توسعه همه بخش های كشاورزی، صنعتی، پتروشیمی، آب و برق و بنادر توصیف كرد و گفت: مردم عزیز استان خوزستان همانند مردم سایر استان ها در دوران دفاع مقدس رشادت و پایمردی فراوانی از خود نشان دادند.
دكتر جهانگیری افزود: استان خوزستان از فرصت ها و ظرفیت های فراوانی برخوردار است كه كاركرد ملی دارند و ایجاب می كند كه حل مشكلات این استان نیز با نگاه ملی دنبال شود.
وی با یادآوری اینكه مردم استان خوزستان سال گذشته رنج و ناراحتی فراوانی از پدیده ریزگردها متحمل شدند و قطع آب و برق در برخی مقاطع به این مشكلات افزود كه باید از مردم بخاطر صبر و تحمل این مشكلات قدردانی كنیم و هرچه برای این مردم صبور و عزیز تلاش كنیم باز هم كم است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده برای مقابله با ریزگردها گفت: البته این طرح زمان بر است و اجرای كامل آن نیازمند صبر است تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم و مردم استان دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.
دكتر جهانگیری همچنین با اشاره به مصوبه دولت برای حل برخی مشكلات استان گفت: در مصوبه ای كه اخیراً به تصویب رسید و ابلاغ شد 11 هزار میلیارد تومان برای طرح های آب و برق و فاضلاب استان اختصاص پیدا كرد و مقرر شد ساماندهی رود كارون نیز در طول برنامه ششم با جدیت دنبال شود و كارخانه هایی كه پساب و فاضلاب آنها به كارون وارد می شود موظف شده اند كه در برنامه زمان بندی مشخص این وضعیت را اصلاح كنند.
وی با بیان اینكه طرح زیر كشت بردن 550 هزار هكتار از اراضی استان های خوزستان و ایلام در سفر مقام معظم رهبری در سال 74 به استان خوزستان به تصویب رسید گفت: تا سال 92 فقط 65 هزار هكتار از این اراضی به زیر كشت رفت اما هیچكس این كم كاری را زیر سوال نمی برد. هم اكنون با تلاش های دولت تدبیر و امید 250 هزار هكتار از این اراضی اجرا شده و عده ای انتقاد می كنند كه چرا دولت همه 550 هزار هكتار را اجرا نكرده است. 
در این جلسه وزیر جهاد كشاورزی هم گزارشی از برنامه ریزی های انجام شده توسط این وزارتخانه برای درخت كاری و اجرای طرح مقابله با ریزگردها ارائه كرد و به تشریح برنامه های وزارت جهاد كشاورزی برای اجرای طرح ها و پروژه های كشاورزی در استان خوزستان پرداخت.
استاندار خوزستان و برخی مدیران استان و نیز نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتشان را مطرح كردند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: