تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۶۹
تعداد بازدید: ۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی : ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی در یکی از برنامه های خود قصد دارد مناطق ویژه علم و فناوری دریایی را ایجاد کند تا با مشارکت شرکت های دانش بنیان، فعالیت در زمینه دریایی بر پایه دانش توسعه یابد.
به گزارش مارین نیوز، دکتر محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری، در خصوص اقدامات این ستاد در سال جدید اظهار داشت : قصد داریم در راستای توسعه فناوری های دریایی و حمایت از طرح های فناورانه اقداماتی را در سال ۱۳۹۶ برای توسعه صنایع دریایی بر پایه دانش مورد پیگیری قرار دهیم.
سیف با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان و نقش پر رنگ صنعت دریا در شکوفایی اقتصاد کشور گفت: رشد سریع توسعه علم و فناوری در دهه های اخیر باعث شده است که نقش دانش و فناوری در اقتصاد بیش از پیش پر رنگ شود.
به گفته وی، کشورهای با دانش و فناوری بالا به عنوان قدرت های اقتصادی دنیا شناخته شده و توانایی جذب سایر عوامل اقتصادی مانند سرمایه، منابع اولیه، نیروی کار و غیره را نیز دارند.
وی افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان و نقش پر رنگ صنعت دریا در شکوفایی اقتصاد کشور، ستاد دریایی در سال ۱۳۹۵ از تقریبا ۳۰ طرح فناورانه از صنعت و دانشگاه حمایت کرده است و امید است شاهد رشد ۵۰ درصدی این تعداد در سال ۹۶ باشیم.
دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی با بیان اینکه ستاد در سال گذشته موفق شد پایگاه اطلاعات دریایی را به مرحله نهایی برساند، اظهار داشت: توسعه نرم افزاری قابلیتهای پایگاه اطلاعات دریایی ایران (سامانه پیامکی، نسخه انگلیسی، سامانه های آماری) مشارکت ارگانها درتکمیل داده های دریایی نیز از برنامه های ستاد برای تکمیل اطلاعات دریایی ایران محسوب می شود.
وی با اشاره به یکی دیگر از برنامه های ستاد توسعه صنایع  دانش بنیان دریایی عنوان کرد: برگزاری برنامه های ترویجی برای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه دریایی و حمایت از مشارکتهای ترویجی با تمرکز در استان های ساحلی از اقدامات مهم این ستاد خواهد بود.
به گفته سیف، همچنین پیگیری مشارکت ارگانها در حمایت از اقدامات ترویجی با هدف ارتقای سطح آشنایی دانشجویان با شرایط کاری و صنعتی کشور، مشارکت در تدوین اطلس ظرفیت ها و توانمندی های دریایی استانهای ساحلی از دیگر برنامه های ستاد در سال جدید به شمار می روند.
وی تاکید کرد: ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی در یکی از برنامه های خود قصد دارد مناطق ویژه علم و فناوری دریایی را ایجاد کند تا با مشارکت شرکت های دانش بنیان، فعالیت در زمینه دریایی بر پایه دانش توسعه یابد.
وی ادامه داد: در راستای افزایش و رشد خلاقیت و بروز ایده‌های نوین توسط مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر از برگزاری استارتاپ ها در استانهای ساحلی حمایت هایی خواهیم داشت تا ایده های نوآورانه به مرحله اجرایی برسند.
سیف با بیان اینکه همچنین تجهیز کتابخانه پژوهشسراها را در برنامه های خود قرار داده ایم، گفت: قصد داریم دوره های آموزشی تخصصی در حوزه دریا را با هدف ارتقای سطح آشنایی دانشجویان با شرایط کاری و صنعتی کشور را با همکاری دانشگاه های دریایی در سراسر کشور برگزار کنیم.
سیف گفت: شرکت های دانش بنیان باید همواره در نمایشگاههای ملی و بین المللی حضور یابند تا دستاوردهای خود را در معرض نمایش بگذارند؛ از این رو حضور شرکت های فعال در حوزه دریایی نمایشگاه صنایع دریایی کیش۱۳۹۶ و اینوتکس و چندین نمایشگاه دیگر مورد حمایت ستاد دریایی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره دریا مسیر پیشرفت را در راستای توسعه و حمایت فناوری های دریایی در بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار می کنیم، افزود: ترغیب در مشارکت بیشتر ارگانهای دریایی در این جشنواره و تدوین روشهای حمایتی از طرح و ایده های برگزیده جشنواره دریا مسیر پیشرفت، از جمله برنامه های ستاد توسعه صنایع دریایی در سال جدید به شمار می رود. از این رو در صدد هستیم این جشنواره را همانند سال های گذشته با کیفیت بیشتری برگزار کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: