تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۷۴
تعداد بازدید: ۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
ناوگان جنگی آمریکا که قصد عزیمت به استرالیا را داشتند چند روز پس از دستور 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا برای تجاوز موشکی به خاک سوریه به سمت کره شمالی تغییر مسیر دادند.
به گزارش مارین نیوز، تارنمای 'اس.بی.اس' استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد کشتی های جنگی آمریکا از جمله ناو غول پیکر 'یو.اس.اس کارل وینسون' و چند ناو هدایت کننده موشک از مسیر تعیین شده خود به سوی استرالیا تغییر جهت داده و با هدف آنچه تامین منافع آمریکا در مقابل کره شمالی خوانده شده به سوی آبهای کره حرکت کردند.
ناوگان سوم آمریکا پیشتر از سنگاپور با اهداف آموزشی و دیدار از بنادر به سمت استرالیا حرکت کرده بود. 
این اقدام آمریکا در حالی انجام می شود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هفته های گذشته نسبت به آزمایش موشک های بالستیک خود اقدام کرده است. 
براساس این گزارش، تغییر مسیر ناوگان کشتی های جنگی آمریکا از سمت استرالیا به آبهای کره پس از شلیک 59 موشک آمریکا به سمت سوریه انجام شد.
دیوید بنهام سخنگوی مقر فرماندهی آمریکا در آسیا – اقیانوسیه گفت: کشتی های ناوگان سوم فعالیت خود را با هدف حفظ امنیت منافع آمریکا در غرب اقیانوسیه آغاز کرده اند. 
وی کره شمالی را به دلیل آزمایش برنامه های موشکی خود و دنباله روی از ظرفیت سلاح های هسته ای تهدید شماره یک معرفی کرد. 
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز عنوان کرد سیاست صبر استراتژیک آمریکا در مقابل کره شمالی به پایان رسیده و اکنون همه گزینه ها روی میز است، این در حالی است که جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا در اظهاراتی مشابه، کره شمالی را به دلیل 'بی توجهی کامل' به امنیت جهانی محکوم کرد.
براساس این گزارش، حضور ناوگان جنگی آمریکا که بیشترین تعداد هواپیماهای جنگی را در خود جای داده است در آب های کره به احتمال زیاد باعث افزایش تنش ها در این منطقه می شود. 

منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: