تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۷۹
تعداد بازدید: ۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دو سال گذشته ۳۸ فقره موافقت اصولی پرورش ماهی در قفس در مازندران صادر شده است.
به گزارش مارین نیوز، وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های کشاورزی با اشاره به ساحلی بودن استان و ظرفیت خوب کشور و استان مازندران در زمینه پرورش ماهی در قفس گفت: در دو سال گذشته ۳۸ فقره موافقت اصولی با ظرفیت پرورش ۲۰ هزار تن ماهی در دریا صادر شده است.
محمود حجتی افزود: اجرای سامانه های نوین آبیاری با توجه به افزایش بهره وری آب هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع و باغات استان در قالب ۴۶۵ پروژه بهره برداری می شود و سطح مزارع آبیاری نوین در استان به هشت هزار هکتار می رسد.
وی کاهش تلفات آب، افزایش راندمان آبیاری، امکان به کارگیری کود و سم را مزایای طرح آبیاری نوین اعلام کرد و گفت: بهره برداری از فاز اول تولید گلخانه مدرن از دیگر طرح هاست که پنج هکتار ان امروز بهره برداری می شود.
وی تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را امری مهم دانست و گفت: چهار هزار و ۵۸۰ هکتار اراضی شالیزاری استان نوسازی و تجهیز شدند و افزایش بهره وری و امکان مکانیزه کردن کشت برنج از مزایای آن است.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سال گذشته حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران برداشت دوم شد و ۳۰ هزار هکتار نیز امکان مجدد کشت در آن صورت گرفت.
حجتی، افتتاح مرغداری مادر ۳۰ هزار قطعه ای را از دیگر طرح های قابل افتتاح بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح ظرفیت تولید جوجه یک روزه به ۳۰۰ میلیون قطعه می رسد و ۲۶ درصد ظرفیت را مازندران به خود اختصاص داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: