تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۸۲
تعداد بازدید: ۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: لانه‌گزینی و تخمگذاری لاک پشت های دریایی در استان بوشهر آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌هایی بالای برای لانه‌گزینی و تخمگذاری لاک پشت های دریایی است که از جمله می‌توان به جزایر و سواحل استان اشاره کرد.
حسین دلشب با اشاره به آغاز لانه‌گزینی و تخم‌گذاری لاک پشت های دریایی در استان، بیان کرد: تا پایان تابستان شاهد لانه‌گزینی و زادآوری لاک پشت های دریایی در جزایر و سواحل  پارک ملی دیر نخیلو، اثر طبیعی ملی خارکو و پارک ملی دریایی نایبند خواهیم بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به زمان دو ماهه برای لانه‌گزینی و تخم‌گذاری و خروج جوجه از تخم، اضافه کرد: نوزادان متولد شده به‌صورت متناوب از اریبهشت تا مرداد ماه در جزایر مشاهده می شوند. 
وی از لاکپشت دریایی منقار عقابی و لاکپشت دریایی سبز به عنوان دو گونه مهم لاک پشت دریایی نام برد و افزود: این گونه‌ها در خطر انقراض هستند و لازم است که مراقبت مناسبی از محل لانه‌ها و تخم‌های آنها صورت گیرد.
دلشب با اشاره به اینکه بیشترین تعداد تخمگذاری و جوجه آوری لاک پشت دریایی منقار عقابی در جزایر نخیلو و ام الگرم در پارک ملی دیر- نخیلو است، تصریح کرد: عمده تخمگذاری لاک پشت سبز نیز در جزیره خارگو است.
وی به برخی از عوامل تهدیدکننده نسل این نوع لاک پشت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای فعالیت‌های مختلف و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای رفع مخاطرات این بخش حرکت می‌کنیم و امیدواریم شاهد کاهش مشکلات باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: