تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۸۶
تعداد بازدید: ۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
بازار دستگاه‌های حفاری دریایی Jackup در آسیا اقیانوسیه در سال 2016 راکد و حتی رو به نزول بوده است.
به گزارش مارین نیوز، به گفته یکی از تحلیل‌گران IHS Petrodata، پیدا کردن کار برای این دستگاه‌ها بعد از پایان قرارداد قبلی، دشوار بوده؛ چنانکه میانگین تعداد آنها از 44.5 در سال 2015 به 25.9 در 2016 کاهش یافته است. 
این تحلیلگر همچنین خبر داده است که برخی دستگاه‌ها برای پیدا کردن کار، به مناطق دیگر رفته‌اند. نرخ اجاره روزانه دستگاه‌ها نیز از 80 تا 120هزار دلار در 2015، به 75هزار دلار در دسامبر 2016 رسیده است. پیش‌بینی می‌شود بازار در 2017 نیز بهبود نیابد. هم‌اکنون نرخ اجاره در برخی مورد 50 تا 60 هزار دلار است. 
براساس اعلام تحلیلگر Petrodata، در ماه دسامبر تنها 18 دستگاه مشغول حفاری و 44 دستگاه دیگر غیرفعال بوده‌اند. 
به گفته او، اغلب این 44 دستگاه در حالت غیرآماده ‌به‌کار (Coldstacked) نگهداری می‌شدند. هم‌اکنون 103 دستگاه Jackup نو، 30 کشتی حفاری (Drillship) و 16 دکل نیمه‌شناور (Semisubmersible) در محوطه‌های کشتی‌سازی (shipyard) سراسر جهان هستند که پیش‌بینی می‌شود تحویل آنها تا 2018 به تعویق افتد. از 65 دستگاهی که قرار بود در 2015 تحویل شوند، تنها 14 دستگاه در آن سال تحویل داده شدند. این وضعیت، بر شرکت‌های سازنده تاثیر گذاشته؛ چنانکه ممکن است Daewoo،Hyundai  و Samsung دست به ادغام بزنند. 
شرکت‌های Sembcorp و Keppel نیز در حال تنوع‌بخشی به کسب‌وکار خود هستند. البته خروج تدریجی برخی دستگاه‌های حفاری به دلیل عمر زیاد ممکن است موجب بهبود شرایط شود. در سال 2015، تعداد 11 دستگاه Jackup و سال گذشته 11 دستگاه از رده خارج شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: