تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۹۱
تعداد بازدید: ۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش : ما همه ساله در دو محور کلی اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران اجرای شدن منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهیم اما در سال جدید محور سوم ارتقاء مهارت را نیز به محورهای اصلی خود افزودیم.
 به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار سیاری در اولین دیدار نوروزی خود بعد از شرفیابی فرماندهان ارشد نظامی کشورمان به محضر مقام معظم رهبری، به جمع فرماندهان و دانجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) آمد و طی سخنانی ضمن ابلاغ سلام فرمانده معظم کل قوا به کارکنان نیروهای مسلح و خانواده آنها گفت: ما همه ساله در دو محور کلی اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران اجرای شدن منویات رهبر معظم انقلاب را دنبال کرده ایم؛ اما در سال جدید محور سومی با عنوان  ارتقاء مهارت را نیز به محورهای اصلی خود افزوده و تمام تلاش و همت خود را در راستای پیشبرد این سه محور بکار خواهیم گرفت .
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود : در حالی که تروریست ها و عناصر خود فروخته منطقه ما، جنوب غرب آسیا را دچار التهاب و نا امنی شدیدی کرده اند، بحمدالله با تلاش همه نیروهای مسلح در کشور جمهوری اسلامی ایران امنیتی پایدار حاکم است، که جا دارد از همه مردم و به خصوص کارکنان و خانواده نیروهای مسلح کشورمان که هر آنچه در توان داشتند در این خصوص بکار گرفته اند، تقدیر و تشکر کرد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با طرح این سوال که سهم نداجا در این امنیت پایدار چیست؟ گفت: سهم نیروی دریایی در این خصوص امنیت مرزهای آبی و دریاها و به ویژه خطوط مواصلاتی و نیز حفظ اقتصاد کشور در مهمترین آبراه جهان در باب المندب و خلیج عدن است. 
امیر سیاری افزود: در بحث پیشرفتهای حاصله در سطح کشور در مقایسه با قبل از انقلاب می بینیم که علی رغم وجود تحریم ها و کارشکنی های مکرر  علیه جمهوری اسلامی ایران، امروزه در پیشرفت های علمی و دست یابی به علم و فن آوری روز دنیا ، کشورمان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. در این خصوص نیز ما توانسته ایم مهمترین تجهیزات نیروهای مسلح که از فن آوری بالای نیز برخوردار هستند را ساخته ایم؛ بارها گفته ام و تاکید میکنم : اگر حمایت شویم همه تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی را خودمان خواهیم ساخت. در سال 1382 که اولین ناوشکن موشک انداز در همین دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) به دست مقام معظم رهبری به نیروی دریایی الحاق شد تا کنون چند ناو و ناوشکن دیگر هم به ناوگان نیروی دریایی اضافه شده اند و در آینده نزدیک نیز تعدادی دیگر  به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهند شد. این پیشرفتها و فن آوری های قابل ملاحظه ای هست که طی چند سال اخیر به دست آمده است و البته این راه را ادامه خواهیم داد.  
در خصوص تولید و  اشتغال  نیز نیروی دریایی گام های خوب و مهمی برداشته است، در اجرای طرح های که امروزه در سطح نیروی دریایی ارتش درحال اجراست علاوه بر چندین شرکت، دانشگاه و مرکز صنعتی ، تعداد زیادی از کارکنان در ساخت و سازهای نیروی دریایی مشغول کار هستند که نشان از انجام درست وظایف نداجا در امر اشتغال و تولید است.
دریادار سیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: تجربه نشان داده هرجای که از مدیران  با تحریک، مومن، متعهد و کارکشته استفاده شده، پشرفتهای خوبی را مشاهده کرده ایم. آنچه که امروزه در سطح نیروی دریایی به عنوان پیشرفت شاهد آن هستیم نشان از وجود کارکنان مومن و متعهد و کاربلد در سطح نداجاست که تمام توان خود را به کار گرفته اند تا ان شالله نیروی دریایی در طراز و شأن ملت عزیزمان بسازند.
فرمانده نیروی دریایی با اشاره به اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد، پشرفتهای علمی، به کار گیری فن آوری های نوین دریایی، دریا نوردی های طولانی مدت و حضور همزمان سه ناوگروه در مناطق حساس دریایی جهان افزود: پیشرفتها در نیروی دریایی ارتش چشم گیر و  قابل احترام است اما نباید به این جایگاه بسنده کرد بلکه باید روز به روز بر علم و دانش و تلاش و همت خود بیفزاییم  تا این پیشرفتها ادامه داشته باشند. 
وی در پایان با تقدیر از گزارش ارائه شده توسط فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) گفت: نقش این دانشگاه در  تربیت و پرورش کارکنان و مدیران جهادی با استفاده از ارتقاء ایمان، دانش و روحیه سلحشوری بسیار مهم و حساس است. تشکر میکنم از همه عزیزانی که در دانشگاه کار می کنند و این بستر مناسب را بوجود آورده اند تا امروز به این مدیران دست پیدا کنیم و این نشان از موفقیت انجام کارها در سطح دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) دارد.
شایان ذکر است امیر دریادار دوم خرداد حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) طی گزارشی عملکرد دانشگاه در خصوص تربیت افسران نداجا را در سه بخش پرورش ایمان، افزایش دانش و تقویت روحیه سلحشوری ارائه کردند که مورد تقدیر فرمانده نیروی دریایی قرار گرفت.
فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر از فرماندهان، کارکنان پایور، دانشجویان و کارکنان وظیفه نمونه دانشگاه قدردانی کردند.  
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: