تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۹۲
تعداد بازدید: ۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان گلستان گفت: وضعیت دریای خزر مانند سابق است و عقب نشینی ها همچنان ادامه دارد.
به گزارش مارین نیوز، اسماعیل مهاجر در ارتباط با وضعیت دریای خزر اظهار داشت : وضعیت دریای خزر مانند سابق است و عقب نشینی ها همچنان ادامه دارد.
مدیر کل محیط زیست استان گلستان در ادامه افزود: علت اصلی عقب نشینی دریای خزر رودخانه ولگای روسیه است که 90 درصد آب دریا از این رودخانه تأمین می شود، چراکه بستر این رودخانه یک دره بسته است و با کاهش آب رودخانه آب دریا هم به مراتب کاهش می‌یابد و هر زمان که آب زیادی وارد آن شود، آب دریا نیز زیاد می شود.
مهاجر در رابطه با کنفرانس بین المللی دریای خزر تصریح کرد: سازمان محیط زیست و 5 کشور حاشیه دریای خزر هر ساله کنفرانسی را به نام کنفرانس تهران در رابطه با بهبود وضعیت دریای خزر برگزار می کنند که علاوه بر نمایندگان 5 کشور حاشیه دریای خزر، نماینده‌ای از سازمان ملل در این مراسم حضور دارد.
وی در رابطه با وضعیت تالاب های استان گلستان افزود: تالاب های گلستان در وضعیت نامناسبی هستند، چراکه این تالاب ها مانند تالاب بین‌المللی گمیشان که بخش اعظم آن در حال حاضر خشک شده است به دریای خزر متصل می شوند.
مدیر کل محیط زیست استان گلستان با اشاره به اینکه مدیریت تالاب‌های متصل به دریا خارج از کنترل ما است، گفت: تالاب های بین المللی آلاگل، آجی گل و آلما گل پر آب هستند، زیرا به دریا متصل نیستند و به همین دلیل این تالاب ها را لای‌روبی کردیم و برای آن‌ها دریچه گذاشتیم و به نوعی این تالاب‌ها مدیریت شده اند اما مدیریت  تالاب متصل به دریا خارج از کنترل ما است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: