تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۰۵
تعداد بازدید: ۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
وزیر نفت در مراسم افتتاحیه فازهای تازه پارس جنوبی گفت: امروز برای صنعت نفت روز بی نظیر و فراموش نشدنی است؛ برخی معتقدند اینجا با پول ساخته شده درحالی که اینجا باعشق ساخته شده است، اگر تدبیر باشد، پول هم هست.
به گزارش مارین نیوز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاحیه فازهای تازه پارس جنوبی گفت: امروز برای صنعت نفت روز بی نظیر و فراموش نشدنی است. بخش اصلی اقدامات ما در پاس جنوبی در اوج تحریم ها به ثمر رسید.
او عنوان کرد: برخی معتقدند اینجا با پول ساخته شده است، درحالی که اینجا با عشق ساخته شده است. اگر تدبیر باشد، پول هم هست. 
وزیر نفت تصریح کرد: دو سال و نیم اول دولت ما در اوج تحریم ها بودیم. در سه سال گذشته توانستیم یازده فاز پارس جنوبی را به نتیجه برسانیم. پارس جنوبی نماد اقتصاد مقاومتی است و هیچ چیزی بهتر از این نمیتواند بیانگر اقتصاد مقاومتی باشد.
زنگنه اظهار کرد: از مسیر قراردادهای جدید نفتی می توانیم صدها صنعت و کارخانه را ایجاد کنیم.
وزیر نفت با قدرانی از وزاری پیشین بیان کرد: این رویدادها را فراتر از دولت می دانم. این افتخار را تقدیم به مقام معظم رهبری، ایثارگران و ملت ایران می کنم. این افتخارات متعلق به همه ملت ایران است و باید ملی نگاه کنیم.
وی ادامه داد: عسلویه مایه افتخار و عزت ایرانی و مسیر اجرای قراردادهای نفتی است و صدها واحد تولیدی را فعال کرد و از هدر رفت نفت ملت ایران جلوگیری کرد. بهره برداری از این فازها نشان داد که ما می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و می توانیم به استناد همت ملت ایران و خوراکی که در عسلویه است قدرت اول پتروشیمی منطقه باشیم.
زنگنه افزود: خیلی ها خواستند آبروی ما را ببرند ولی خداوند نخواست و به کمک همه مسئولین و دست اندرکاران و مدیران عامل شرکت های نفت و صندوق توسعه ملی که کمک زیادی در این زمینه انجام داده تشکر می کنم.


آیین افتتاح رسمی فازهای ١٧، ١٨، ١٩، ٢٠ و ٢١ میدان گازی پارس جنوبی و بهره برداری از فاز یک طرح توسعه لایه های نفتی میدان مشترک پارس جنوبی

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز 27 فروردین ماه 1396 برای افتتاح فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و۲۱ پارس جنوبی و چهار طرح بزرگ پتروشیمی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان سفر کرده است و وی را در این سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: