تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۱۱
تعداد بازدید: ۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
معاون امور دریایی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تردد سالانه یک هزار و 500 کشتی در دریای خزر گفت: در جهت کاهش آلودگی های نفتی در دریا، پیشگیری مهمتر از مقابله با آن است.
به گزارش مارین نیوز، محمد راستاد روز یکشنبه در حاشیه برگزاری اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر تردد کشتی ها به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش آلودگی های نفتی در دریای خزر ، آلودگی های صنعتی از سمت ساحل نیز در افزایش میزان آلودگی این دریا ، تاثیر بسزایی دارد.
معاون امور دریایی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انجام برنامه ریزی و تبیین طرح های لازم الاجرا برای مقابله با آلودگی ها افزود: کنترل تردد کشتی ها و بازرسی نحوه رعایت الزامات مقررات مربوط به حفاظت از محیط زیست دریایی توسط کشتی ها به عنوان عملیات پیشگیری از آلودگی های نفتی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
راستاد تصریح کرد: پایش مداوم کشتی هایی که در دریاها تردد می کنند و نحوه مدیریت دفع مواد زائد این کشتی ها و همچنین حصول اطمینان از نحوه فعالیت کشتی ها تا جایی که منجر به آلودگی دریا نشوند از مهمترین اقدامات در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی در کلیه بنادر کشور است. 
معاون امور دریایی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی جمع آوری آلودگی مواد نفتی در دریا را کاری بسیار دشوار خواند و اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تجهیزات متنوع و مختلفی را در بنادر کل کشور برای محدود کردن انتشار آلودگی های نفتی و جمع آوری آن از سطح دریا در اختیار دارد.
راستاد ارزش مالی تجهیزات مقابله با آلودگی های نفتی در بنادر کشور را رقمی افزون بر 30 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی کشور آمادگی لازم برای مقابله با بروز هرگونه شرایط اضطراری را داشته و به صورت مستمر تمرینات آمادگی در راستای جمع آوری مواد نفتی از دریا را با استفاده از پرسنل متخصص انجام می دهد.

گفتنی است، اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران در بندر انزلی به منظور اجرایی شدن  موضوعات زیر برگزار شد.
  • پروتکل آمادگی ،واکنش و همکاری منطقه ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی (پروتکل آکتائو )می باشد.
  • کارگروه پایش وارزیابی محیط زیست دریایی.
  • بررسی پیش نویس پروتکل پایش ،ارزیابی ،دستیابی وتبادل اطلاعات.
در این اجلاس محمد علی نجفی استاندار گیلان، محمد راستاد معاون دریایی سازمان بنادرودریانوردی و پروین فرشچی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زبست و چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، جمعی از مسئولین و 50 کارشناس و متخصص از 5 کشور دریای خزر در اجلاس ملی منطقه ای کنوانسیون تهران با عنوان خزر پاک و ایمن در گرو تعامل منطقه ای در بندرانزلی حضور یافتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: