تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۱۶
تعداد بازدید: ۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از بازبینی طرح دریای خزر درباره همکاری کشورهای حاشیه این دریا برای مقابله با آلودگی نفتی اضطراری در اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان صبح دوشنبه در بندر انزلی با اشاره به برگزاری اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران در هتل سفیدکنار این شهرستان اظهار کرد: اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با سوانح و آلودگی نفتی در اجلاس مذکور پیگیری می‌شود.
قربانعلی محمدپور کارگروه پایش و ارزیابی محیط زیست دریایی و بررسی پیش‌بینی پروتکل پایش ارزیابی، دستیابی و تبادل اطلاعات را از موضوع‌ های اجلاس منطقه‌ ای کنوانسیون تهران عنوان کرد و افزود: پروژه ارتقای همکاری منطقه‌ای برای بهبود آمادگی برای مقابله با سوانح آلودگی نفتی در منطقه دریای خزر در اجلاس مذکور بررسی می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درباره نتایج پروژه با هدف افزایش هماهنگی طرح‌های اقتضایی ملی با پیش‌نویس طرح منطقه‌ای و تدوین یک طرح اقدام‌های منطقه‌ای دارای اولویت مطابق با پروتکل اکتائو از موضوع‌های اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران است، تصریح کرد: بازبینی طرح دریای خزر درباره همکاری منطقه‌ای برای مقابله با آلودگی نفتی اضطراری از جمله برنامه‌ها در اجلاس مذکور است.
محمدپور، بررسی و نهایی کردن فرآیند تصویب طرح دریای خزر درباره همکاری منطقه‌ای برای مقابله با آلودگی نفتی را از برنامه‌های دومین روز از اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران خواند و بیان کرد: ارزیابی همکاری پیشین با بخش خصوصی و بررسی احتمال‌ها برای ادامه همکاری و همچنین زمینه‌های ممکن برای همکاری بین بخش خصوصی و کنوانسیون از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در اجلاس است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: